FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle vilja byta ut "Ok" och "Cancel" som möjliga svar på confirm till egendefinierade svar, typ, som "Vidare" och "Ändra", men hur sjutton kan jag göra det?
Min kod ser ut: Kod:
var email_unapproved = lang_settings[lang]['email_unapproved']; response = confirm(email_unapproved); if (response == true){ jQuery("input[name='seq']").val(alt_seq_id); } return response; |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan inte ändra utseendet eller funktionalitet i native dialoger. Du får skapa egna modala dialoger som du kan göra vad du vill med, antigen i ren Javascript eller med hjälp av något ramverk såsom Jquery UI, extJS osv..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren.
Då får vi bara se om jag med mina begränsade programmeringskunskaper kan förstå mig på hur jag ska göra. Min kodsnutt kom från själva js-filen med en formulär-verifieringsfunktion som kallades på genom att ett Kod:
onsubmit="return validateForm('en');" När jag nu läst på lite om jQuery-dialogs, så förstår jag att sjävla dialogen tillhandahålls i "ren" html, men jag känner mig fortfarande lite bort-kollrad: Eftersom funktionen slänger upp 3 olika native "confirm" frågor, där det är ok med "Ok" och "Cancel" på de andra, hur hanterar jag då att jag för då EN av dessa frågor ska ha med det som en jQuery-Dialog? Gör jag det i själva js-filen, eller på html-sidan, eller hur? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|