FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ser man inte fattiga så finns de inte, fråga Mitt Romney... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Om lilla FRA klarar det, vad klarar då CIA, NSA mfl? Att kryptera trafiken känns rätt meningslöst. Lite som att sätta en betonggris på en vägbanan på en 2-filig motorväg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Citat:
I framtiden, så kan säkerligen multinationella kluster med kvantdatorer knäcka dagens mest avancerade krypteringar på ett ögonblick. AES algoritmen använder upp till 256 bitars kryptering, men det finns redan kommerciellt använda algoritmer som klarar 4096 bitars kryptering, som jag känner till. Men de är alla knäckbara.... Det finns redan idag matematiska algoritmer för att knäcka dessa system, men dagens datorer hinner inte göra det i rimlig tid. När som helst kommer kvantdatorer som presterar minst 1000 gånger mer instruktioner per sekund än dagens vassaste superdatorer. När den tekniska barriären är löst kan forskarna bygga nya algoritmer som jobbar ännu effektivare.... Vill man hålla någon information riktigt hemlig ska man inte skicka det över elektroniska nätverk, det är min slutsats. Senast redigerad av Conny Westh den 2013-07-12 klockan 12:20 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Mmm, jag såg det. Häftigt!
Man får väl hoppas att A: Projektet realiseras. B: Blir konkurrenskraftigt med befintliga tjänster. I så fall lär vi höra mycket om det framöver. ;-)
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Citat:
Donerade lite också, dock fanns ingen klient för Windows Phone 8 i planerat ännu |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nice one, nu har jag skickat en slant och hoppas på det bästa
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om man idag driver ett företag med internationell handel (och i konkurrens med amerikanska företag) och fortsätter att använda USA-baserade tjänster måste man ha hål i huvudet. Och även om det inte är amerikanska konkurrenter, vad säger att NSA inte använder info om privatpersoner och företag i kohandel med andra regimer... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |