FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har märkt att jag går in på alla mina affiliatekonton flera gånger om dagen för att se vad jag tjänar. Börjar bli väldigt segt när man har ett par att logga in på varje gång. I och med det kom jag på idén att samla alla inkomster under en tjänst, under en inloggning.
Vill ha lite input. Vad tycker ni om det? Är det något ni skulle ha användning för? Ett problem är att man blir tvungen att lämna ut sina användarnamn och lösenord till dem affiliatekonton man har. Vill man det? Vad krävs för att man skulle vilja det? Saltning och hashning av lösenord är givet men finns det något mer man kan göra för att det inte ska vara ett hinder. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har för mig att de flesta affiliate program har någon slags API/Callback URL:er som man kan kalla när man tjänar provision, så kontoinformation från personer ska inte behövas.
Dessutom kan du inte använda hashning/saltning på användarnamn/lösenord eftersom det är en-vägs kryptering. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Låter som en bra idé. Har samma "problem" själv.
Problemet här är antagligen att långt ifrån alla nätverk har ett api för detta. Sen är frågan om man skulle vara villig att lämna info ifrån sig om hur mycket man tjänar hur som helst, eller sitt inlogg osv osv |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Du har ju helt rätt med hashningen, hur tänkte jag där, blir ju ett problem. gregoff: Nä, api är inte säkert att de flesta har men jag gör det på annat sätt istället. Problemet är som sagt användaruppgifterna. Kanske kan bli svårt att driva det som en tjänst trots allt utan får mer bli en egen funktion till mig själv. Tänkte även bygga ne simpel app som visar totala intäkter och push när du får in pengar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om inte annat så får man hoppas på att fler tar efter Tradedoubler. I deras app (iOS eller Android) tar det bokstavligen 1 sekund att kolla saldot och dagens/veckans/månadens sales.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sjukt bra idé! Skulle gärna använda en sådan tjänst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag skulle aldrig använda en tjänst som gör det möjligt att ägaren till tjänsten ser vad jag tjänar på vissa sidor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har ett påbörjat script som skulle göra exakt detta, men inte arbetat något på det senaste 1,5året. Även mailat ett flertal sajter och fick så sent som för någon månad sedan svar från Adrecord att de precis släppt ett API
![]() Kör hårt och lycka till! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|