FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Skumt dock att ingen varning skickats innan avstängning, fast det kanske också har dykt upp? Finns ju otal skäl till avstängning förutom ogiltiga klick, t.ex. om det har med annonsen på Facebook att göra (ren spekulation) får den inte utlova saker som inte finns på landningssidan med mera med mera.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Google gör misstag - ingen tvekan om det. Men i majoriteten av fallen så är det helt legitimt.
Problemet är att det tyvärr är ofta små sajter som drabbas innan intäkterna börjat växa. Här kommer lite tips innan du börjar med Adsense: 1. Läs igenom villkoren noggrant och följ dessa. 2. När du ansöker. Gör det med en sida som du verkligen är nöjd med och som ger värde till besökaren. 3. Va inte otrogen med andra nätverk på din huvudsida till fullo. Behåll alltid något Adsense-element. 4. Va beredd på det värsta. Sätt dig in i alternativa annonser som kan ersätta Adsense. Det är alltid bra att sprida riskerna. 5. Om du blir avstängd och får chans att överklaga: Gör ditt absolut yttersta för att förbättra sidan. Läs igenom villkoren 100 gånger och se till att sidan verkligen uppfyller dessa innan du skickar in din ansökan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
#3 i din lista känns märklig, hur resonerar du kring den?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det är väldigt ofta manuella granskningar som sker efter exempelvis ett överklagande. Har man då sidor som haltar lite på reglerna men även sidor som är riktigt bra så är min tes att sannolikheten att man får stanna är högre. @Musikmixen Vilken är sidan som är orsaken till avstängningen? Ett mycket sannolikt scenario i just ditt fall är att du har råkat ut för en manuell granskning. Varför då? Att ha varit kund hos Adsense i 6 år är absolut ingen garanti för att allting står rätt till med ens sidor, enligt Google. Adsense-programmet innehållet miljontals webbplatser och det är bara en bråkdel som blir granskade. När du började med din FB-annonsering ökade flera parametrar onaturligt mycket vilket sannolikt utlöste en automatiskt varning i Adsense. Jag fick till exempel flera annonser avstängda i Adwords-programmet trots att de varit godkända sedan 2005. Detta på grund av en manuell granskning av Adwords webbplatspolicyteam. Fördelen med Adwords är att de är lite mer förlåtande där och ger någorlunda begripliga instruktioner för hur man kan rätta till problem.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kan inte svara för andra, men i mitt fall så har jag använt google i 6 år. Annonserna på sidan har haft EXAKT samma placering i snart 2 år. Jag använde 3 annonser. 2 st 250x250 och en 728x90. Både var utmärkt med "Annons" och jag har adblock installerat så jag ser inga annonser själv = jag kan inte själv klicka på de.
Jag har fått upp stort på skärmen "Vi ser att du använder 250x250, enligt våra undersökningar på din webbplats så hade du ökat din försäljning om du ändrar till 350x250". Jag anser fortfarande att de är skit. Att bara skicka ett e-postmeddelande med "Du är avstängd, du kan överklaga genom att klicka här".. Och sedan finns det 2 mini rutor där man max får använda x-antal bokstäver. Några dagar efteråt får man "Vi har genomsökt din sida".. Fejk! Jag är riktigt säker på att INGEN från google har kollat min sida. Aldrig mer google.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||