Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad krävs för att du ska våga prova? Tidigare provision?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-06-13, 08:21 #1
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Standard Vad krävs för att du ska våga prova? Tidigare provision?

Jag funderar en hel del på det här med att ge provision redan för annonsvisningar, klick, eller när någon varit aktiv på webbsidan. Så att du snabbt ska kunna börja tjäna småslantar till de stora pengarna kommer in.

Jag jobbar som ansvarig för Unionen Affiliateprogram och ser att vi har en väldigt god ersättning om man fördelar det per klick, men problemet för små affiliates är att det i snitt dröjer 63 klick innan man får någon ersättning alls.

Då är jag rädd att man byter till ett affiliateprogram (eller AdSense) där man kan få lite snabba pengar, men som långsiktigt är mindre lönsamt.

Jag vill alltså att det ska gå fortare att få betalt, samtidigt så vill jag att det ska vara smidigt och rättvist för alla parter. Fusk undanbedes givetvis.

Så jag frågar mig:
Vad skulle det innebära att ge 1 öre per annonsvisning? Summan kan låta väldigt låg, men det kanske ändå är tillräckligt för att man ska vilja lägga upp en banner, i väntan på de större pengarna?

Hur känner du?
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017