FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Adobe har nyligen lanserat ett nytt CSS-ramverk vid namn "topcat". Ramverket inriktar sig främst på lättvikthet och snabbhet samt har fått väldigt bra resultat i benchmarks. Har själv inte prövat det dessvärre.
Mer information här: http://topcoat.io/ Tänkte det kunde vara kul för er andra att veta också! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
FYI CSS for clean and fast web apps.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Såg lite tråkigt ut om jag ska vara ärlig och för mig är det inte ett helt komplett ramverk, var är det s.k gridsystemet av kolumner etc? - Men det kanske kommer.?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Hehe, jag vet inte, läste på deras facebook att en massa uppdateringen ska slungas ut snart. För övrigt ser jag nu jag har levt i en lögn att det heter topcat.. Heter ju topcoat.. Inte lika coolt.
Assoscierade direkt till detta i min tidigare förnekelse: http://bit.ly/1a7l6kY ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för tipset!
Nu när var och varannan webbplats jag bygger använder sig av Twitter Boostrap är detta kanske något nytt man kan sätta tänderna i. Alltid lika kul med nya saker! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Sög ju.
Inte ens mobilanpassad. Surfa in på deras egen webbplats så försvinner huvudmenyn på iphone. Väntar på bootstrap 3 som lär bli grymt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
På min windowsburk hängde sig chrome i 5 sekunder vid laddning av sidan. "Soooo Fast!"
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Både jag och nej. Mängden kod är sällan flaskhalsen, snarare kodexekveringen (appliceringen av CSS-koden på DOM-trädet och renderingen av SVG). Besitter du samma kunskaper som teamen bakom ramverken (Bootstrap, topcoat os.v) så skulle jag säga att du har du chans att prestandamässigt mäta dig med vad du själv skulle byggt upp. Jag skulle dock gissa på att du är miltals efter utvecklingsteamen.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|