FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Han lär nog bli åtalad som alla andra, tyvärr. Dels för att det är under presidentens order som övervakningen existerat men också för att han begått ett brott, oavsett hur jävligt det han avslöjat är.
Som någon tidigare skrev så lär inte Obama vila förräns han är utlämnad till USA - oavsett vilket land han befinner sig i. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Ungefär samma känsla som att någon kopierat och lämnat ut nyckeln till mitt hem och det är fritt fram att rota bland mina privata prylar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag är tveksam till att Snowden gjorde detta helt osjälviskt. Lutar mer åt att han ville få sin tid i rampljuset och bli nästa Assange. Att helt sonika överge sin flickvän sedan flera år tillbaka på det viset luktar lite unket minst sagt - hon lär bli hårt ansatt även om han inte finns i närheten. Känns spontant som en intelligent narcissist i likhet med Assange. Därmed inte sagt att avslöjandet i sig är fel.
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Eventuella personlighetsdrag behöver inte heller utesluta att dessa två (Snowden och Assange) har goda intentioner med sitt handlande. Personligen säger jag varken bu eller bä innan jag vet mer.
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Själv så tror jag att gemene man i Europa tycker riktigt illa om detta, även om jag inte sett några undersökningar. Svenska politiker tycker väl iaf det är allvarligt, även om de står tysta och pacifierade med hänvisningar till EU-arbete. Dock visar ju undersökningar i USA att majoriteten stödjer det pga "kriget mot terrorism". Jag tycker detta stöd är mer skrämmande än själva övervakningen. Påminner för mig mycket om tänk som möjliggör och skapar totalitära stater än ett som hör hemma i ett samhälle där frihet värderas högt. Söndra och skapa misstänksamhet och hat mot "de andra" ... så kommer acceptansen för det mesta på köpet.
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Om man skall förlita sig på media har ju både Hong Kong / Kina och nu Ryssland vägrat lämna ut honom. Bra tycker jag! "Världspolisen" behöver sig en liten näsknäpp emellanåt.
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag håller med dig. Även om Ryssland och Kina knappast är några helgon i jämförelse med USA så behövs det motvikter. EU är för trögt och splittrat för att fungera på samma sätt. Övervakning i sig kan vara bra i vissa fall men när det sker i hemlighet i den här omfattningen så är något väldigt, väldigt fel.
![]() |
Svara |
|
|