FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
En sajt som jag brukar besöka blockerades som skadlig idag av McAfee Antivirus och Firewall. Ägaren kollade allt noga på många olika sätt och sajten var 100 % oskadlig. Jag klickade på Support länken i McAfee och hamnade på McAfees hemsida som hade chattsupport. Skrev ner frågan och sedan fick jag ladda ner ett program GoToAssist.exe som jag klickade på för att chatta. Hamnade hos en tjej som verkade lite vag. Hon ville ha fjärrkontroll över min dator, vilket jag inte godtog Sedan ville hon att jag skulle klicka på en länk som hon postade. Supporten var på svenska.
Vad säger ni om detta? Senast redigerad av Slacker den 2013-06-07 klockan 15:55 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
GoToAssist är rätt vanligt supportverktyg som jag tror är från Citrix om jag inte missminner mig. Har själv använt det flertalet gånger förut när jag jobbade på en myndighet i Sverige.
Så det är inget konstigt, däremot brukar man oftast inte behöva tanka .exe-filen utan ett plugin i webbläsaren - fast det kanske bara gäller internet explorer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det som var oroande var att de hade samma stil som de indiska Microsoft scammarna med fjärrkontroll och länk.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja alltså vad supportens intentioner var vet jag inte riktigt. :P Men programvaran GoToAssist är pålitlig iaf.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Maila supporten och fråga varför sidan blockeras.
EDIT: Vad var det för länk hon ville att du skulle klcika på? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det var en länk som gick till McAfee och hon sade när jag frågade vad den gjorde att hon med hjälp av den kunde fjärrkontrollera min dator.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|