Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Reklamera programmerare/konsult?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-30, 12:05 #1
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Thumbs down Reklamera programmerare/konsult?

Var har man för laglig rätt egentligen B2B att reklamera ett jobb när man anlitat en extern konsult till exempel att programmera ett system, där det finns många saker som inte fungerar, där problem inte löses i rätt tid osv.

När jobbet har gjorts löpande per timma och inte till fastpris?

Det är oacceptabelt att personen man anlitat inte visar sig ha den kompetens den påstår från första början, och sitter med ett problem i 30 timmar som tar 1 timma för någon annan. Vem vill betala det?

En annat scenario är att konsulten använt gammal utdaterad teknisk lösning. Exempel att programmera mot mySQL 3 år 2013, måste man vara så specifik i sin specifikation om vilka versioner som skall användas på mjukvaran? Detta tycker jag att konsulten skall sköta själv och göra jobbet "fackmannamässigt". När jag anlitar en hantverkare säger jag inte till honom vilken skiftnyckel eller märke/årsmodell på borrmaskin han skall använda.

Vad kan man göra? Skall allt styras av avtalet? Hur skall man utforma det med tanke på scenariot ovan som är subjektivt?

Senast redigerad av Wojt den 2013-05-30 klockan 12:07
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017