FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Nu har jag gjort en riktigt bra fast ganska dum sak. Jag ville lära mig PHP, kodning etc och jag kunde en del men aldrig riktigt bra. Så för ca 2 år sen beslutade jag mig för att koda en datingsida. Jag använde en av Sveriges största datingsidor som referens och jag hade kopierat designen ca 70% av dess sida. Nu menar jag inte att jag har kopierat någon rad kod. Jag har kodat 100% av hela sida, css, bilder ja ni fattar, allt är mitt. Med tiden växte projektet och nu har jag gjort en nästan helt komplett sida men riktigt nice funktioner som skulle faktiskt göra sidan ganska stor, tror jag. Nu till mig fråga, vågar man öppna sidan med samma design? Skulle man bli stämd? Kan man bli stämd om man inte har tagit någons kod utan skrivit allt själv? Jag vet det är ganska fult gjort och jag vill verkligen ändra design på den fast senare.. Orkar inte lägga just nu en hel tid på den biten också igen. Vad tycker ni.. Jag vet det är fel, men det var aldrig tänkt att det skulle gå så långt att jag skulle koda hela sidan :S Vad tycker ni? Och gärna feedback, om jag får öppna den utan att bli stämd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Har du gjort alla bilder själv och kodat den själv är det inga problem.
Dock är ju frågan hur kul är det att ha en likadan sida? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det var aldrig tanken att det skulle gå så långt.
Men jag har gjort alla bilder och all kodning på sidan. Använt mig av open source script också. Ca 120 000 rader kod innehåller den nu Bra då vet man att man inte kan bli stämd.. men som sagt designen kommer ändras. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
De kommer med all säkerhet inte bry sig. Det finns en hel del svåra grejer att ta sig runt när man startar en dejtingsida, något som jag inte är säker på att du klarar av om du inte har erfarenhet redan innan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det finns tonvis med grejer som jag säkerligen inte kan.
Jag har inte gjort detta innan samtidigt jag ser det som en utmaning och tror på mig själv ![]() Om man inte tror på sig själv hur skall nån annan tro på en ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är sant. Skicka gärna din Skype i ett PM, jag har hållit på med det här ett tag - om du vill bolla idéer eller så.
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|