FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Tessvärre så finns det fler än 3 skärmstorlekar. Din sida ser katastrofal ut på en 7" tablet jämnfört med en 10".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan ju ändå undvika scrollen genom att sätta värdet för det "adaptiva" till att alltid vara mindre än skärmytan. Dina "steg" i det "adaptiva" är ju nu 1 steg för stort....alltså så som 99% av alla andra gör det. I dina steg så får du ju alltså förminska såpass att innehållet inte kan vara bredare än vad du tillåter att fönsterbredden är innan du hoppar till nästa steg.
Senast redigerad av JesperA den 2013-05-19 klockan 11:20 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Hur som helst så tackar jag för allt fuzz i tråden, det var fel av mig att kalla den responsiv. Det är jag som under 2 år missuppfattat "responsivitet", för mig har det varit att den anpassat sig beroende på enhet - oavsett om jag gjort en flytande layout med enbart % och EM eller kört media query och pixelmått. Dock skäms jag faktiskt lite lätt för detta misstag, och blåser därmed av försäljningen av layouten. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Måste bara be att få flika in - det heter "följsam design" numera.
Och den där listen ska inte visas. Arbeta med procentenheter. Eller anpassa "px" efter skärmstorlek (brytpunkterna). Defaulta brytpunkter är i dag minst fem stycken. Ett enkelt trix är att på en container eller wrapper som omfamnar allt är att sätta denna på: max-width:90%; och med width på 1100px width:1100px; Inte helt 100 på ovan men något sådant är det, har inte tillgång till att prova. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||