FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som sagt, jag gjorde precis som dom sa med allt. Men fick det inte att fungera ändå. Troligen har jag något på sidan som gör att det inte fungerar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Fick du ändra HTML strukturen då?
Jag antar det, annars går det väll att lösa med någon from av Javascript. Som räknar ut storleken av content jämfört med browserns fönster. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Precis, jag fick ändra lite på html strukturen för att få det att fungera. inga drastiska saker faktiskt, mest bara lägga till en div runt <header> och <seaction>.
![]() Helt rätt! Jag kunde ha gjort så.. tror jag.. Det jag gjorde med js var sen att jag kollade hur många pixlar som skiljde mellan hela body och webbläsarens storlek. Och sen applicerade jag de kvarvarande pixlarna på footer som en margin-top. Kommer inte ihåg varför jag inte körde på det, om det blev fel ibland osv. Men jag slutade upp med en lösning som bara satte footerns position som absolute och bottom:0;. Det gjorde att det blev en konstig scroll på något sätt. Vettefan. Oavsett så fungerar det bättre nu ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nä det sket sig det här!
Alla dropdowns på sidan blev som fixed. Alltså - dom följde med när man scrollade. Boven var att man sätter height:100%; på html, body {} Hur som helst, jag följde istället jonas.o råd, och tog fram height() på #master och körde en bottom-margin på den baserat på hur många pixlar som återstod till bottom av window. Jag satte intervalen på 1ms. Någon som vet om detta kan orsaka problem? Tänker på webbläsarens minne eller något sånt? Är det sämre att ha 1ms istället för typ, 1sekund? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det kan man ju tycka, men om hela content baseras på ajax och det finns "tabbar" på sidan, så blir content olika hög, vilket betyder att det skall vara olika margin-bottom beroende på vilken "tabb" du är på. Förstår du?
därför går det inte att appliceras bara en gång, för då stannar footern sen på samma ställe. Så säg att content är 100px hög, och man har då fått footern på rätt plats, sen hoppar du till en annan tabb, där content bara är 50px hög, ja då flyttas också footern upp 50px, vilket resluterar i att js koden var totalt onödig ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har du provat att köra wrappern min-height: 100%; och sen lägga footern efter wrappern med negativ top margin?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Antar det många missar är att sidans innehåll ändras utan att sidan uppdateras. Därför måste JS antingen gå på tidsintervall. Jag hade istället valt att kolla var 0,2 sekund eller 0,5s och sätta en animation så fungerar det nog bra och tar mycket mindre på webbläsaren och datorn. Även fast det förmodligen inte är något problem.
Förmodligen fungerar också P3N lösining, vilket i så fall är den bästa! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |