FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Förra året hade jag problem med WK (Webbkonsulterna) som förnyade en domän utan att jag ville det, nåväl, jag sa upp domänen, och jag var tvungen att betala ändå. Vilket jag gjorde.
Nu har jag fått en faktura igen för domänen? Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan meddela att dom sa att det handlade om ett misstag, dom hade ''råkat'' skicka ut en fel faktura. Och ska nu makulera den. Väntar på bekräftelse.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Förra året missade jag det, men sa alltså sedan upp den, skriftligt mm. Men trots det fick jag en faktura. Som dom nu makulerat. Deras villkor är inte alls schyssta iaf. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Avråder alla att köpa deras tjänster. Har varit i en lång tvist med dem och deras VD är ju inte så smart, går knappt att prata med. Dom skickade faktura för några domäner som jag inte ens ägde.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Mitt enda minne från Webbkonsulterna är en lång huvudvärk. Köp en låda Treo innan du blir kund där.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Vi har: 1. Scannat igenom alla 10 tusentals domäner efter denna bugg och vi hittade 13 domäner som behövdes en manuell handpåläggning. 2. Våra tekniker har tagit fram en SQL rad som jag ska lägga in i vår domain-dashbord där vi har alla andra varningar om fel som kan uppstå, t ex fel registrar, förfallodatum, kontroll av whois med mera. Så om det händer igen så har vi möjlighet att rätta detta innan någon faktura går ut. På deemans fråga så ska domänen sägas upp 30 dagar innan ny period så vi hinner plocka bort den i våra system i tid. Vi meddelar dessutom 45 dagar innan utifall någon har glömt bort att säga upp/flytta. Ha en trevlig dag! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hur svårt skall det vara?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Betalar du inte hos Loopia förnyar dom den inte automatiskt, vilket WK gör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
I övrigt är jag ganska opartisk, har ingen aning om WK är seriösa, hur bra de fungerar i övrigt eller hur bra deras faktura-hantering fungerar. Tyckte bara uppsägningen/förnyelsen var märkliga saker att klaga på. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|