FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte om detta är rätt del i forumet, men jag hoppas detta budskap når alla.
TryggtVal.se säger sig erbjuda sökmotorsoptimering och hemsidor. De använder sig av frilansande webbdesigners och SEO-experter för att få sitt jobb gjort. När jag råkade ut för de hade jag en skum känsla men gjorde ändå ett testjobb åt dem. Min del var ren produktion - använda en Wordpress-mall som dem valt och lägga in text och bilder som de fått från sin insålda kund. De önskade produktion av hemsida + sökmotorsoptimering från mig - där jag enbart kunde erbjuda simpel on-page optimering. Detta framgick tydligt och de sa att de ändå skulle lösa off-page optimeringen från sitt håll. De sa åt mig att sätta igång med produktionen. När arbetet var klart känns det som att de bearbetar mig, tar lång tid att svara på mejl om det utförda arbetet, frågar mig om off-page optimeringen trots att det framgick tydligt att jag inte har dem resurserna. När den nya sajten ligger online blir det tyst från deras håll. Inga svar via mejl eller telefon. Har via andra frilanskollegor fått höra att många kunder är missnöjda med deras "seo-tjänst". De tar betalt 3000:- ex.moms i månaden i ett halvår, där de säger sig säkerställa en topplacering lokalt. Till mig som gjorde det lilla arbetet skulle de ge 3000:- ex.moms när sidan väl låg på topplacing. Jag har ännu inte sett röken av några pengar och de fortsätter undvika mina samtal. Det är säkert fler frilansare som blivit lurade av dem. Jag vill därför informera alla frilansare, samt företag som tänker förnya sina hemsidor att tänka om innan de väljer att gå till TryggtVal.se. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Lägger till följande: http://www.svartlista.se/index.php/j...manniskor.html
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fanns något skrivet? Framgår det du säger i t.ex. mailkonversationer?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Bara möten och telefonsamtal. Men hänvisar till svartlista.se, det är tidigare säljchefen som skrivit detta.
http://www.svartlista.se/index.php/j...manniskor.html |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|