FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Är det länkar från vanliga hemsidor som räknas när det gäller PR eller funkar det också med länkar från Facebook eller appar?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Från vanliga sidor.
Jag skulle inte satsat krutet på sociala signaler eller appar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Fixa bra content så får du det bästa från alla världar
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är vanliga länkar som påverkar dina sidors pagerank och gör att du placerar dig bättre i sökresultaten. Länkar från Facebook och många andra sociala nätverk har ett grundläggande problem - de har ett attribut som kallas "nofollow". Det talar om för Google att ingen pagerank ska skickas vidare till den länkade sidan. Andra problem är att länkar ofta hamnar bakom inloggning, vilket gör att Google aldrig hittar dem.
Mitt förslag är att du skapar inlänkar till din webbplats genom länkkataloger, artikelkataloger, länkbyten, bloggkommentarer m.m. Länkar i bloggkommentarer får ofta nofollow så var uppmärksam så att du inte slösar bort värdefull tid på verkningslösa länkar. Sociala signaler är inget som jag märkt påverkar rankingen alls. Därmed inte sagt att sociala nätverk är värdelösa ut marknadsföringssynpunkt, men för att ranka bättre på Google är det inget att lägga tid på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Mjuka länkar på URL är att föredra, men Googlekan lätt slå ner på länkstrategier som gynnar PR. Mvh Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Mvh Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Lånar tråden om det är OK.
Använder ni något specifikt program för att se att en länk är NoFollow på en webbsida? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |