FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är återbetalning vid ångrade av köp begränsat till "normala frakter" eller skall man också betala tillbaka kostnader för Expressfrakt, Hempaket, frakt med Budbil, etc. om kund valt det?
Expressfrakt via posten kan ju i många fall kosta mellan 600-1000 kr per paket. Intressant formulering av dom som skrivit lagen återigen, "handlaren skall betala tillbaka det som kund betalat till handlaren". Det innebär alltså att även ovanstående svindyra fraktsätt skall ersättas? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja, det stämmer som du säger. Den frakt kunden betalat ska han också få tillbaka.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Är ni säkra på det? Frakten betalas väl inte till "Handlaren" utan till fraktbolaget...? Jag tror även kunden själv får stå för returfrakt...
Är det dock fel på varan eller liknande.. Då står handlaren för allt.. Distanförsäljningslagen: "Om du ångrar dig när du handlat via internet eller postorder får du själv betala returfrakten." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja jag är säker. Vi pratar inte om returfrakten utan den första fraktkostnaden ut till kund.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
För att förtydliga vad Dan säger:
Kod:
Varan xyz - 100:- Frakt: 150:- Summa att betala: 250:- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|