FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har försökt sätta mig in lite i hur det fungerar med appar till Windows 8. Själv är jag sedan länge en inbiten MS-dyrkare med windows phone, skydrive, lusat ner mig i sharepoint, UAG forefront och en drös andra roliga produkter.
Det som jag alltid dragit mig för är att jag är kass på .NET - därmed har jag alltid förkastat själva utvecklingen till microsoft plattformen. Men nu efter lite research och läst på om app utveckling till windows 8 har jag kommit fram till att det verkar relativt enkelt. Det går uppenbarligen att framställa appar med hjälp av vanliga webbaserade teknologier, såsom JS och HTML5/CSS3. Har bla läst denna lilla tutorial från MS: http://msdn.microsoft.com/sv-se/libr.../hh986964.aspx Hur som helst, har någon här erfarenhet inom detta område? Hur "begränsad" är man om man väljer JS/HTML-vägen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är själv ute efter detta, men det går faktiskt fortare att utveckla en app till WP8 än till Android och iOS!
Se PM på länkar som jag ogärna vill dela härute... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tyvärr känns WP8 som väldigt djupa vatten p.g.a my lack off skills i C#. Men vanliga win 8 native appar i JS/HTML5 känns mer betryggande.
Har iaf tagit reda på en del nu, microsoft har ett javascript-biblotek vid namn WinJS som kan göra rätt grymma grejer. Går även att skicka med post-data till egna tjänster och parsa XML m.m. Så det verkar täcka de mest normala behoven. Vilket räcker för mig. Ska grotta in mig i detta om ett tag, kanske jag postar feedback på min första app här på WN. ;-) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|