FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag drev aldrig något UF-företag när jag gick på Gymnasiet, tror det kom senare (jag tog examen 1983) så jag känner inte till hur detta organiseras.
Men när det gäller bolagsformen känns den krånglig att köpa loss då det är ett Enkelt bolag med myriader av ägare att förhandla med. Blir nog enklast för en köpare att bara köpa lagret rakt upp och ner, känns det som. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett UF-företag klassas förtillfället som "Hobbyverksamhet". Så länge företaget inte omsätter cirka 30.000kr så behöver inte företaget registrera sig hos skatteverket och erhåller heller inget organisationsnummer.
Jag drev själv ett UF-företag och jag tror att alla UF-klassade företag måste avvecklas, för att i så fall startas upp i en annan bolagsform. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jo det stämmer, UF-företaget måste avvecklas inom 1 år. Det vi mer tänkte på var att sälja allt Ice It UF ägde till ett företag/person som kan sedan skapa ett företag med namnet Ice IT eller annat namn om det önskas och använda vår tillgängliga lager med 400 flaskor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Så jag köper alltså 400 vattenflaskor med logotypen "Ice IT" på, och er hemsida? Eller vad mer finns där?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Bild på flaskorna: http://www.iceituf.se/f.jpg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har ni några leverantörskontakter som ingår i försäljningen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag hänger upp mig på att ni skriver att det inte finns några utgifter och att det motiveras med att ni är UF med fritt deltagande på mässor etc. Det är sant idag men inte imorgon eftersom allt som varit gratis tenderar att kosta pengar efter ett tag.
Cred vill jag dock ge för att ni är med i UF, det är en bra start på en karriär som egenföre...*host* entreprenör! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||