FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Conny, du kan sluta prata om normalisering av databaser eftersom att han använder Joomla (du får läsa på lite) och därför inte i praktiken kan ändra hur tabellerna ser ut.
Dessutom så för att gå ifrån MyIsam till InnoDB i Joomla så måste man utöver konverteringsjobbet också göra alla framtida uppdateringar manuellt = packa upp dem och ändra i sql-filerna från MyIsam till InnoDB och sen köra uppdateringen. Utöver det så kan man inte heller använda moduler etc. utan att göra samma sak. Det blir alltså en väldans massa jobb som kräver lite mer kunskap än vad gemene man har. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Är detta något man kan se remotes? I inlägget pratar de om EXS 3.5, men jag har den senaste. Kan det ha betydelse iaf? Innan hade jag 7 joomla installationer och mysql databasen på samma burk, dock bar det en ren debian installation och ehcp installerat. Det fungerade hur bra som helst, segade väldigt sällan. Anledningen att jag kör EXS nu är för att jag ska kunna köra radioprogrammet på samma burk (kräver windows). Smidigt för min del. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag provade göra om alla tabellerna till innoDB men det gav fel. Tabellerna används eller tabellen har krashat så jag gick över till myISAM igen och då fungerade allt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag körde ett test och detta visar den om det kan vara till hjälp.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Administratör
|
Om det funkade bra innan du virtualiserade det så vore en lätt lösning att lägga sajterna direkt på värden och bara virtualisera windows för radion ...
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Då kan jag nog inte hjälpa så mycket med att kolla igenom databasstrukturen. Det krävs en grundläggande ombyggnad av en större del av applikationen (Databas, ORM-skiktet, samt affärslogiken, kanske kan GUI och Vy-modellen hållas intakt, men det mesta andra måste struktureras om, vilket blir en fasligt omfattande jobb för en befintlig applikation). Av trådrubriken och första inlägget fick jag uppfattningen att det var en databasfråga, men så var det tydligen inte. Senast redigerad av Conny Westh den 2013-04-09 klockan 15:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett tips till TS är att sätta upp New Relic.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Varför inte köra radion på debian med? Antar att det är shoutcast du använder dig av? Finns för linux med och är inte svårt att få igång eller prestandakrävande. Har du åtkomst till DRAC gränssnittet så kan du se om det finns ett batteri inkopplat, Annars får du öppna maskinen och titta |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Tack alla som svarat! Jag får vänta 2 månader och hyra mig en server. Ekonomin tillåter det inte riktigt än ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|