FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag har skapat upp en tjänst som jag kallar för TempLight. Det är för de som har en Tellstick Net, temperatursensorer och andra enheter kopplade till den. För er som inte vet vad en Tellstick Net är så ska jag kort berätta. Du kopplar in den på ditt nätverk, skapar ett konto på live.telldus.com och sedan kopplar du till exempel Nexa-brytare, Hasta-gardiner eller projektorduk till den. Har du temperatursensorer som Tellstick Net stödjer, kommer de automatiskt att kopplas mot din Tellstick Net och temperaturerna kommer att visas. Du kan sedan varifrån som helst i världen styra din belysning, gardiner och andra kopplade enheter samt se temperaturen från dina sensorer. Så, vad gör då TempLight? Då live.telldus.com endast visar nuvarande värde på dina sensorer kan du inte se någon historik. TempLight samlar in denna data kontinuerligt och presenterar den snyggt i grafer. Du kan även styra dina enheter beroende på temperatur eller luftfuktigthet från dina sensorer. Det gör att du till exempel kan sätta på en fläkt i badrummet om luftfuktigheten överstiger en viss nivå. Du kan även få notifikationer om en temperatur eller luftfuktighet når en viss nivå. Jag vet att vissa till exempel använder denna funktion för att få ett SMS när de behöver lägga in mer ved i pannan. Jag förstår att det är svårt för en som inte har en Tellstick Net att ge feedback på tjänsten, men försök att hålla tråden fri från de påpekandena. =) Adressen till sidan: http://www.templight.se Mvh Henrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Smart. Har inga sådana sensorer, men smart ändå
![]() |
|||