FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur viktigt är det egentligen att länka från olika ip?
Dvs. om jag har sidorna A,B och C och länkar dessa i en cirkel. Hur viktigt är det att dessa sidor hostas från olika ip? Jag antar att det spelar någon roll? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Meningen med det är att det ska vara mer "naturligt". Men jag skulle säga att det är naturligt att få länkar från samma ip. Det ligger massvis med sidor hos webbhotellen som får samma ip.
Sen kan man ju prata om i vilken skala det sker... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo jag förstår det här med att det ska se naturligt ut. Men är det någon som har en aning om hur stor vikt Google lägger på vilket ip det länkas ifrån?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Att ha ett nätverk av sajter, och cloaka det med olika cnät osv, spelar inte speciellt stor roll. Däremot är det en fördel att inte dela ip med 1000 andra mer eller mindre seriösa aktörer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Så länge du inte ska bygga massiva länkhjul, länkpastilleroch allt vad det heter nu för tiden så skulle jag säga att du inte behöver oroa dig för detta.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Så länge du har mindre än 40-50 sajter kan du köra på samma webbhotell. Jag tycker det beror lite på intäkterna du får från sajterna. Om du har 30 sajter som drar in 100 000 kr per år är det en liten investering att dela upp dem på två-tre webbhotell.
Ur SEO-perspektiv har jag inte stött på några problem med mina 200 sajter fördelade på 4 webbhotell. Visst kan du tjäna litegrann på att länka ihop dina sajter. Men med 3 sajter A, B och C ger det inte så mycket med de två länkar du kan skapa utan att det blir ett hjul. Då är det bättre att bygga länkar på annat sätt, tex. genom byten. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|