FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Har funderingar kring hur man kan dölja affiliatelänkar? Jag använder wordpress och har hittat något plugin som gör om länken till www.minegendoman.se/exempel Men ifall man har skrivit en artikel om något och i artikeln skrivit att man kan hitta produkten här: "exempel" och sen fyllt i ordet med affiliatelänken Då känns det ju lite dumt ifall någon kollar vart länken går, så står det att den går till en sida på din egen site när du berättat att du kommer till produkten via den länken.. Finns där något sätt att döpa om länken till hemsidan man vill skicka dem till, men utan själva affiliatelänken? Det ser ju dumt ut att ha clk.tradedoubler... Det jag är ute efter är något som gör länken till "www.målsida.se" Finns där något sånt? Kan betala för det ifall det har funktionen jag är ute efter och är enkel att använda. Helst gratis såklart. Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kör med prettylink till wordpress, funkar hur bra som helst. Dock så löser inte det ditt problem och jag är osäker på om det går att ens göra så.
Dock så tror jag inte att folk ser vart länken går är något problem. Plus, många, inklusive mig själv använder pretty link eller liknande länkcloaking plugins för att man ska kunna tracka vart på sidan folk klickar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har ingen aning om hur man bäst löser det i Wordpress, men...
<a href="http://www.målsida.se" onclick="document.location.href='http://www.ful-affiliatelänk.här'; return false;" title="....">....</a> (Du förlorar förstås intäkter från den promille av dina besökare som inte har Javascript aktiverat.) Vill du dölja affiliatelänkar utan Javascript så får du använda dig av en länkförkortare (goo.gl, bit.ly, etc). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kör bara med adtractions cleanlinks
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Prettylinks och URL i stil med dindoman.tld/external-link-product-name eller så köper du en smidig domän och installerar Phurl (länkförkortare).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo men pretty links och andra gör ju så att länken ser ut som: dindoman.se/exempel eller ännu värre dindoman.se/ord/exempel
Om man rekommenderar sin produkt är det väl konstigt att länken ser ut att gå till ens egen sida? Då ser det ju ut som att man säljer produkten själv på sin sida.. Jag har själv sett sidor som helt klart borde vara affiliatesajter där länken ser ut "målsida.se" Ser ut som en vanlig länk och jag tvivlar starkt på att dessa inte skulle vara affiliatelänkar egentligen. Blir där mer tryck genom att använda pretty links? och använder ni isåfall prettylinks pro? Vet själv att jag är lite allergisk mot att trycka på affiliatelänkar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Det kallas "cloaked links" och jag har för mig man kan göra det det ganska enkelt med hjälp av .htacess. Googla "Cloaked Links"....
Adressen: http://www.toffel.se/blataffael=?136...7hgd891?193=x/ Blir: http://www.toffel.se/tofflor etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo så mycket har jag också förstått.. Det vet jag redan att man kan göra, det är just det som jag inte är ute efter..
Låt oss säga att WN säljer en produkt som jag är affiliate för Då vill jag det ska se ut såhär Affiliatelänk: www.WN.se INTE - www.minegensida.se/exempel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror inte att det i dagens läge är någon som lyfter på ögonbrynet för att din länk routas via en sida på din egen sajt. Det är mer eller mindre standard. dinsida.se/ut.php?href=x , två välanvända metoder för länkning numer är ju förkortninstjänster typ bit.ly eller tjänster för att övervaka klick på köpa annonser i stil med openx. Båda dessa döljer länken till orginalsidan. Det är standard. Oftast är orsaken att man vill kunna spåra trafiken specifikt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Fast dom säger ju att fler klickar ifall länken inte är en affiliate som ser konstig ut med alla variabler..
Något jag dessutom sett som kunde vara intressant, är att man har döljt länken helt och hållet.. När man håller musen över länken så kommer ingenting upp alls! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|