FAQ |
Kalender |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Halloj!
Jag skulle vilja ta hjälp av de kreativa hjärnorna som finns på WN om det går för sig. Vad det handlar om är två verksamheter som ska bedrivas under samma brand/varumärke, i det här fallet en sajt som publicerar artiklar inom ett visst område som är skrivna av flertalet skribenter samt en relaterad e-butik på en subdomän. Nu är frågan vad man kan kalla dessa verksamheter för tillsammans och var för sig så att det blir begripligt för folk och dessutom låter bra. Säg att brandet till exempel är "Lyxliv" - då kanske det finns en sajt med artiklar om hur man skaffar sig en lyxig tillvaro på www.lyxliv.xx samt en e-butik som säljer lyxiga produkter på shop.lyxliv.xx Så vad kan man kalla dessa verksamheter som egentligen skulle kunna bedrivas separat men nu alltså ska marknadsföras under samma brand? Tänker mig något i stil med Lyxliv Magazine & Shop (Lyxliv Magazine resp. Lyxliv Shop) eller Lyxliv Nättidning & E-butik (Lyxliv Nättidning resp. Lyxliv E-butik). Just sajten med artiklarna har jag svårast att komma på något för. Låter det bra med magazine för en sajt som är helt på svenska? Tycker inte att det passar att kalla det för en blogg, det känns mer som en nättidning, men är osäker på om det är vettigt att använda det ordet som benämning. Och subdomänen, funkar shop.lyxliv.xx eller är kanske butik.lyxliv.xx bättre? Idéer? Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|