FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Anledningen till att jag frågar är att jag fått en förfrågan om ett domänköp och normalt brukar det ju vara ganska lätt att avgöra om det är en scam och slöseri med tid eller inte. Denna gång känner jag mig lite mer osäker och därför undrar jag om någon har mer info om detta om jag kanske missat något uppenbart här och slösar med min tid eller om det ska tas på allvar.
Del av mail "I would also pay escrow fees. Payment can be arranged via Escrow.com, Sedo.com, or a reputable escrow service of your choice." Brand Certified Inc. http://www.brandcertified.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har inte hört talas om dom förut och deras hemsida ser väll minst sagt "tunn" ut. Men Om de erbjuder dig att använda en välrenommerad escrowtjänst som Escrow.com eller Sedo så är det väll bara att tuta och köra förutsatt att du tycker budet är bra nog.
Men se upp med att de i ett senare skede kan komma att vilja byta escrowlösning, då ska du dra dig ur. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tack för svar, Precis det var det jag reagerade på först med ang hemsidan, och precis som du skriver så väntade jag bara på att få pitchen med en annan escrowlösning vid svar. Har dock svarat och ännu inget sådant och efter lite googlingar så har jag fått lite träffar på vilka kunder dom representerat tidigare som velat göra anonyma domänköp. Men lutar åt att det är legitimt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|