FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Igår gick det inte nå mejlen hos One.com på hela dan på grund av ddos-attack och idag Binero som ligger nere. Håller världen på att gå under???
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu ligger allt mitt nere hos Binero, också deras egen sida. Tidigare idag har mina sidor legat nere i perioder, nu får jag 500 på allt.
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Uppe igen men det har ju varit problem hela dagen så vi får väl se hur länge det varar
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Guest
|
Var lite trött på City Networks DDOS-problem och testar nu Binero och då insåg jag direkt att även Binero har sina problem.
|
||
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det verkar som att kärnan i deras problem på senaste tiden har varit firmwaren till deras SAN (Tieto-kraschen 2.0?). Förhoppningsvis löser de detta och då kan vi hoppas på att de har lärt sig av sitt misstag (lita på leverantörer?) och att det tar sin lilla tid innan problem av denna storleken uppstår igen. Jag gillar Binero och förstår att det kan strula även för de bästa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Frågan är om man lyckas få upp nåt idag. Fem timmar och fortfarande är det mesta nere.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu ser det riktigt mörkt ut, allt ligger nere. Driftbloggen visar en del kontrollposter med 100% tillgänglighet och 0 sek ner tid och ändå ligger nere, undrar hur det går ihop.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Deras tillgänglighetssiffror litar jag inte på för fem öre men det gäller för de flesta webbhotell... Väldigt rött var det nu igen, ja
![]() ![]() Jag gillar också Binero och kommer inte lämna dom bara för det här, såvida det inte fortgår alltför länge förstås men jag är övertygad om att de får ordning på det hela till sist. Var det systemunderhållet i morse som låg bakom dagens krasch tro? City Network råkade ut för något liknande för inte alltför länge sedan.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-03-05 klockan 18:47 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Något jag tycker är riktigt uselt är att webbhotellen aldrig skriver om sina haverier på sina bloggar. De vill helst att allt sådant ska glömmas bort snarast möjligt. Det ser då snarast ut som att man inte vet hyr man ska lösa de problem man har.
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du behöver inte generalisera kanske, både vi och oderland åtminstone skriver ut problem och driftsstörningar.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|