FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ska du byta bransch? ^^
Är verkligen imponerad av dina siffror och får önska dig lycka till med försäljningen! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
hur många medlemmar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja kanske, vi får se jag vill ta pension från allt just nu.
Huvudsajten KK och de tillhörande subdomänerna har ca 8000 live medlemmar idag! Får du alla dom att betala för medlemsskap blir du mångmiljonär på rekordtid! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Första förslaget.
Jag behåller inkomsterna 12 månader och får även 15% utöver detta. En avbetalningsförsäljning är nog inte mitt första val om jag ska sälja men alla förslag kommer att beaktas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Var inne och kikade på din webbsida. I fliken "Testa gratis" dyker det upp en massa ansiksbilder av trevliga unga damer. Min uppfattning är att man normalt skyltar med allt annat än sitt ansikte på en webbsida med denna inriktning, åtminstone om man jämför med några liknande etablerade forum som finns.
Frågan är naturligtvis om det är riktiga medlemmars ansikten/kontaktuppgifter eller om det är ett sätt att sälja in medlemskap till hungriga grabbar:-.)? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Förstår inte varför du säljer om den nu är helt underhållsfri. Det är ju fina pengar som tickar in utan ett handslag.. Om allt är OK enligt alla konstens regler så kan jag tänka mig såhär.
Du får 50% av utbetalningen varje månad i 5 år.. Det är ett förslag, men samtidigt förstår jag inte varför man säljer om man nu vill ha del av kakan ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Målet är att sälja rakt av. Redovisar bara vissa förslag som dyker upp på vägen för de som är nyfikna.
Bytesaffärer och avbetalningar ingår inte i min grundplan. Då kan jag ju lika gärna behålla sajten och sälja den om t.ex ett år i stället. Men var och en får ju naturligtvis komma med sina förslag och ideer. Sajten ligger till salu på fler ställen och till slut dyker det väl upp ett förslag jag gillar kanske. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ok. Säljer så att det blir korrekt enligt skattemyndigheten, om det inte tillkommer moms på domännamn så ska det givetvis inte faktureras moms heller.
Bolaget är inte till salu ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
SEAPelle: Ingen moms på domännamnsförsäljning? Säkert.
5 års intäkter som någon nämnde kan man ju drömma om, dom multiplarna är orealistiska. 12-36 månader är mer realistiskt när det inte finns några kostnader att tala om. Men grattis till en fin intäktsström! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det enda undantaget är Mervärdesskattelagen 3 kap. 25 § som lyder:
Citat:
![]() |