FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Stämmer att det inte har med oss att göra men vi brukar sällan ta betalt om det är någon som råkat illa ut men det kanske man borde. Det beror på lite hur mycket arbete det blir för mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
De sajterna kommer aldrig bli fixade om inte webbhotellet till vis del hjälper till gratis med det. Det behövs ju dock inte så mycket jobb. För de allra flesta räcker det med att rensa ut allt skräp, uppgradera alla applikationer, teman, plugins osv och sedan instruera kund om hur viktigt uppgradering till senaste version är, och hur kund gör detta. I de flesta fall går det mycket fortare att göra detta åt kunden än att förklara för kunden hur denne gör det själv, så räknar man support-tid blir det billigare för webbhotellet att hjälpa kunden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Saknar man såväl kompetens som pengar så får man skaffa sig det ena eller det andra helt enkelt. Eller varför inte fråga om hjälp på ett forum som WN? ![]() Det allra minsta man kan kräva är att ni på City Network informerar på er hemsida om vad som faktiskt ingår i supporttjänsten. Hjälp med mjukvara måste ändå räknas som något utöver det vanliga. De flesta vet nog inte ens att ni hjälper till med sådant.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-02-12 klockan 16:10 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Vi skulle ju kunna skriva på vår hemsida vad som ingår i supporten, men känns svårt att kunna täcka in allt vi erbjuder, därav har vi inte någon definitiv text. Det är väldigt sällan vi nekar en kund hjälp, kan inte minnas något sådant ärende faktiskt. Utan vi hjälper till så långt det är möjligt för att kunden ska bli nöjd. För mer komplicerade och tidskrävande ärenden som egentligen inte rör oss så tar vi givetvis ut en avgift. Men att återställa en hackad sajt med t.ex. WordPress/Joomla till icke-hackat skick och säkra upp den hjälpligt är varken speciellt komplicerat eller tidskrävande. Och nej, de flesta känner nog inte till att vi ibland hjälper till med sådant, men de som verkligen inte kan få ordning på sin hackade sajt utan vår hjälp kommer ändå att höra av sig, och då få den hjälp de behöver. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vissa typer av skydd bör ju ett webbhotell ha, ett vanligt IPS ger ju ett visst skydd och kompletterar man det med aktuella scanningslistor kan man faktiskt komma ganska långt i att skydda även felaktiga sajter.
Det kanske inte ingår i webbhotellets supportuppgifter att hjälpa till, men det ger ju absolut webbhotellet en konkurransfördel när de, utan "något extra besvär" kan hjälpa folk att från början inte ens bli hackade. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|