FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jo men det var detta jag menade. Där har ju .SE en funktion/särställning som andra rgistrars inte har. Det var ingen kritik i detta. Det är väl ett bra sätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
.SE har ingen generell Kundtjänst för domännamnsinnehavare, utan denna sköts av .SE:s ca 150 registrarer. Slutkunder som trots detta skickar in domännamnsfrågor till .SE genom exempelvis [email protected] besvaras då av registraren .SE Direkt (som sitter i samma fysiska byggnad och dessutom verkar genom samma organisationsnummer). Sen kan man ha åsikter om att dessa frågor skall besvaras från samma e-mailadress som frågan ställts till.. (men då det är en uppsamlingsadress som rör väldigt många typer av förfrågningar, så kan jag personligen anse att det är en mindre fråga..) Men på frågan om .SE och .SE Direkt är samma sak, så är frågan Ja och Nej. Organisatorisk delar dom organisationsnummer, men .SE Direkt är ett verksamhetsben som är avskilt från exempelvis .SE Registry och även andra verksamhetsben på .SE. Och från .SE Registry:s perspektiv så innehar .SE Direkt inga fördelar gentemot andra registrarer, utan skiljer sig från andra registrarer på ett par områden, som förutom vad som har sagts i tråden rörande prisnivåer, så tillhandahåller inte .SE Direkt några kringtjänster som namnservrar eller hosting, utan är en ren registreringstjänst. Att generella supportfrågor ställda till .SE (som inte har någon kundtjänstfunktion) skickas vidare till .SE Direkt (som har en sådan funktion (som alla andra registrarer)), torde väl knappast ses som en "särställning". Skulle den frågan ställas till andra registrarer, så skulle det väl snarare ses som "affärsmässigt betungande", eftersom det krävs personal (kostnad) att hantera denna typ av support. Och när du skriver Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag må ha gjort fel från början genom att ställa frågan till .SE. Det hade varit lätt för mig att kolla vem som var registrar och då ställs frågan till Loopia.
Men fortfarande kvarstår frågan grundfrågan. Är .SE och .SE Direkt det samma. Jag trodde .SE Direkt var en registrar på samma nivå som exvis Loopia. Varför läser då .SE Direkt mail som ställs till .SE ? Får andra registrars också läsa mail som ställs till .SE? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det här måste vara en av de mest meningslösa diskussionerna jag läst på bra länge
![]()
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Nu var det förstås bra att de snabbt och smidigt svarade. Det är strålande. Och svaret som sådant var korrekt, men det aktualiserar ju frågan om .SE Direkts självständighet gentemot IIS.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sida vid sida, tillsammans hjälps dom åt. Staten och kapitalet, dom sitter i samma båt. Fast det är inte dom som ror, som ror så svetten lackar. Och piskan som kittlar, kittlar inte heller deras feta nackar.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|