Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Klädsajt med inkomst - Säljes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-01-27, 17:48 #1
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2011
Flitig postare

Standard Klädsajt med inkomst - Säljes

Hej, har tänkt se om det finns intresse för min sida inom klädnischen som har funnits på webben sedan 2011. Under 2012 har jag lagt ner relativt lite tid på sidan. Så inkomsterna har till stor del varit passiva.

I fjol drog sidan in totalt 60 000 - 80 000 kr. Anledningen till osäkerheten i dessa siffror är att ett par affiliateförsäljningar hos Affiliator ännu är obekräftade transaktioner och dessa tycks ej räknas in då man kör en resultatrapport för en viss sida.

Rörande statistik har jag haft igång Citynetworks Awstats-statistik, men jag har inte använt mig av den själv. När jag loggade in idag upptäckte jag till min förvåning att det inte tycks finnas någon statistik sparad för förra året? Ska maila Citynetwork se hur det ligger till med detta. Förstår att många kan vara intresserad av lite statistik om sidan.

Så här har jag tänkt mig försäljningen:

- Jag säljer som företag
- Köparen står för eventuella överlåtelse avgifter
- Budgivning börjar på 50 000 kr + moms köp nu 70 000 + moms

Om du är seriöst intresserad av att lägga ett bud och om du har tillräckligt med pengar för att ge ett bud:

Skicka då ett PM för inkomstbevis, inloggningsuppgifter till statistik (2013), samt ytterligare info. Jag svarar i den mån jag kan.

Senast redigerad av spexer den 2013-01-27 klockan 17:52
spexer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-29, 11:35 #2
Flitig postare

Flitig postare

Låter budgivningen börja på 40 000 + moms
och sänker köp nu priset till 60 000 + moms
Oläst 2013-01-29, 13:03 #3
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar

Reg.datum: Apr 2006
"men jag har inte använt mig av den själv" med andra ord har du använt något annat verktyg, t ex Analytics, för detta?

Eller försöker du säga att du tjänar så mycket pengar, att en sida som drar in runt 70k per år bryr du dig inte om det minsta?
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-29, 15:03 #4
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av lunarmys Visa inlägg
"men jag har inte använt mig av den själv" med andra ord har du använt något annat verktyg, t ex Analytics, för detta?

Eller försöker du säga att du tjänar så mycket pengar, att en sida som drar in runt 70k per år bryr du dig inte om det minsta?
Nej så mycket pengar har jag inte tjänat sidan tillhör mina bästa. Anledningen till varför jag säljer är att jag har andra planer inför framtiden.

Kan förstå att det verkar märkligt, men har knappt ägnat mig åt statistik. Visst har jag loggat in någon gång under året på awstats för att se hur många besökare jag haft.Men har aldrig använt statistiken för att förbättra konverteringen.

Senaste året har sidan i mångt och mycket skött sig själv och jag har fokuserat på andra sajter. Men inte heller på dessa sidor ägnar jag statistiken någon direkt tanke. Samtidigt förstår jag att de flesta använder sig mycket av statistik för att förbättra konverteringar samt att man som köpare gärna vill ha så mycket "kött på benen" som möjligt.

Vet inte riktigt hur det fungerar med Analytics, med tanke på att jag kört adsense på sidan kanske mycket data redan finns lagrad där också?
Oläst 2013-01-29, 16:22 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Det är inte bara för din egen del det är gynnsamt med statistik utan den behövs även när man ska sälja. En köpare vill veta varifrån trafiken kommer, annars blir det svårt att göra en vettig värdering.

GA kan inte användas retroaktivt utan den börjar tracka så fort du lägger in koden på sidan helt enkelt.
Oläst 2013-01-29, 16:48 #6
Flitig postare

Flitig postare

Yes, jag förstår detta. Men som situationen ser ut just nu har jag enbart kört statistik genom hxtp://awstats.xxx.org/ och den fungerar inte som den skall. Citynetwork support sa igår att man arbetade för att få rätsida på problemet.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017