FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Blir smått galen på CJ urkassa support så ställer frågan här i hopp om att någon har ett svar.
Jag behöver skriva ut riktiga verifikationer från utbetalningar som gjort från mitt Commision Junction konto. Någon som har någon ide på hur man gör detta? Hur bokför ni intäkter härifrån? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan använda inbetalningskvitto från din bank om du har ett sådant.
Annars så borde du kunna få ut något kvitto ur CJ:s system som du sedan använder. Förslagsvis skriver du sedan på underlaget när pengarna kom in på ditt bankkonto och använder som verifikation. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
CJ ligger ju i ett annat land (USA tror jag) så blir ju lite trix med bokföringen.
Någon som har bra koll på detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
CJ utbetalningar skickas via deras irländska kontor med ett giltigt Irländs VAT nummer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
NuCo jo precis och då lär man ha med dem i den periodiska sammanställningen.
Men återigen hur får man ut riktiga verifikat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är en annan femma.. Jag har alltid använt det mail som har skickats ut i samband med utbetalning. Där står all information om som deras VAT nr etc om jag inte minns helt fel..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det stämmer NuCo, lyckade komma åt de mail jag saknade. Dock är deras Svenska support otroligt omöjliga att få tag i :P.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
För att hjälpa andra vilsna själar som dimper ner i denna tråd så har jag inte lyckats hitta en lösning på hur man skriver ut en verifikation på CJs hemsida.
Däremot så gäller ju de verifikationer man får en gång per mail, så håll hårt i dem när de kommer in. För er som inte har koll så sker utbetalning från Cj likt Google, alltså från Irland. Detta innebär att du ska ta med inkomsterna på din periodiska sammanställning. Lämpligt konto att bokföra mot är ex. 3048 har jag blivit lärd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du får verifikationer per mail alltså? Hur/var ställer du in detta? Jag blir tokig på CJ.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Förstår inte varför man inte kan se och skriva ut verifikationerna från hemsidan. men men. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|