FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag håller på att starta en webbshop, ordervärdet lär ligga på runt 200-500 kr per köp. Jag har tittat lite på Klarnas tjänster men även Payson, Payson är jag van vid och har alltid fått bra support och service. Nu har de dock en fakturatjänst oxå, vilket är nytt för mig.
Vilket rekommenderar ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Payson är väl bra, men nackdelen är väl att kunderna måste registrera sig (iaf vid kortköp)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nackdelen tycker jag är att Payson skickar fakturorna med e-post. Hos Klarna kan du välja detta. Men de börjar att gå ifrån det med nya Klarna Checkout.
Jag skulle starta med Payson faktura. Där är det inga startkostnader som tillkommer. Hos Klarna har du ca: 2000 kr i startkostnad plus 300 kr i månaden plus moms. Den första startkostnaden kan man förhandla bort, det finns fall där det hänt. Mina rekommendationer brukar vara att: Starta tidigt och smått (om möjlighet finns). Då ser du om affärsiden håller. Går det bra så kör på med Klarna eller någon annan. Klarna är väl mest känd. Men du får pengarna först efter 14 dagar, tror Payson har så på faktura också. Sedan finns Svea webpay. Där får du pengarna efter ca: 2 dagar. Tänkt på det också, hur din likviditet kommer att se ut. Jag startade med Payson faktura och gick sedan över till Klarna. Då såg ju jag om det gick att räkna hem merkostnaden för Klarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag använder enbart payson för kortbetalning, och jag tycker det funkar väldigt bra.
Klarna är bra och stora, men det är tråkigt med startkostnad + månadskostnad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tror det blir Payson. Jag mejlade Klarna i torsdag och hade 3 enkla frågor, har inte fått svar från de än. Jag mejlade dock som "kund" och inte frågor som säljare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du ska välja antingen eller så kör på Payson. Även om Klarna verkar poppis så finns det nog fler än mig som inte handlar på kredit eller vill ha en kreditupplysning tagen på sig för att handla för 200 kr när man har ett perfekt fungerande visa/mastercard.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tack för alla era svar. Jag valde payson och är väldigt nöjd. Klarna använde jag själv som kund, men deras sätt och dessutom deras support tyckte jag var väldigt konstig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
För övrigt är jag nöjd med Payson. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Måste det ena utesluta det andra? Klarna erbjuder kunderna möjlighet till delbetalning och är välkänt.
I en webbshop som jag driver har jag båda och Klarna står för 80% av försäljningen. Jag kör alltså kreditkorten genom Payson och inte behöver man registrera sig...?
![]() |
Svara |
|
|