FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Jag bygger ett nytt hus och funderar på att bygga in något fint ljudsystem. I vardagsrummet tänkte jag bygga in 2 högtalare ("bakhögtalare") i taket kopplat till ett 5:1 system. I köket tänkte jag ha 2 stycken i taket. I badrummet tänkte jag ha 1. Det kan komma till en att ha utomhus på verandan / i hustaket. Hur ska man få detta att bli ett smidigt sätt? Det finns ju Sonos men kan man köra "party play" dvs köra alla högtalare med samma låt utan echo? Kommer ha en väldigt öppen planlösning så om det blir echo så blir inget bra. Det är också viktigt att det är användarvänligt, jag vill inte byta till olika lägen på receivern, trycka en knappkombination och sedan lägga till en låt i spellistan. Vill att det ska funka med en knapp. ![]() Tips mottages! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Alltså vill du slippa delay är nog det ända rätta att köra någon form av styr enhet till varje högtalare, detta är kanske lite överkurs http://www.thomann.de/se/ev_dc_one.htm men något liknande i alla fall så du kan styra varje enhet individuellt.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|