Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Talar denna person sanning eller bluffar han?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-01-17, 19:52 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Standard Talar denna person sanning eller bluffar han?

En kille som jag har på skype blev helt plötsligt ganska så läskig när han helt från ingenstans skrev ut min IP i skypechatten, hur han fick tag i den har jag inte den blekaste om, men det var tydligt att han kunde se den för att han skypade med mig på något sätt.

Efter det så tog han reda på privat information gällande min familj och det gick bara längre och längre. Han är av olika anledningar en person jag känner att jag ska vara försiktig med..

Killen hävdar själv att han "alltid är skyddad" och kör med VPN för att dölja sin IP, men jag kollade upp hans IP-nummer som han använde för att ansluta med till min server igår och det IP-numret är inte vad man förväntar sig från en VPN, typ ett ryskt IP eller liknande, utan är ett svenskt IP från Com hem.

Jag tänkte att jag avvaktar och om han loggar in idag så borde hans IP vara ändrat av hans VPN, men samma IP han hade igår har han även idag.

Är det jag som inte förstått hur VPN's fungerar eller verkar det inte som killen bluffar och i själva verket visar sin IP i klartext? Jag menar, borde inte VPN visa utländska IP samt även byta IP med jämna mellanrum?

Jag har intresse i att veta hans IP om jag skulle behöva anmäla honom, ifall han fortsätter gå åt det här hållet.
Dakota är inte uppkopplad  

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017