Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Behöver jag bokföringshjälp?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-01-18, 19:37 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Tantolunden Visa inlägg
Tack igen, Conny.

Men jag antar att du vänder dig mot förslaget att ta hjälp med bokföringen dvs lägga ut den på nåt ställe, även om de så tar fastpris och man själv har tillgång till det bokföringsprogram de använder, online?
Du kan givetvis ha en extern hjälp som rådgivare, men jag rekommenderar att du lär dig bokföring själv, det tillför så otroligt mycket mervärde till din verksamhet när du förstår bokföringens mekanismer.

Lägg int eut bokföringen av annat skäl än att det blir för mycket jobb så du helt enkelt inte hinner med. Men det dröjer nog ett tag till.

Mitt råd är även att ha flera helt oberoende rådgivare som du anlitar lite grann för deras know-how inte deras mankraft. de kommer säkert att ha olika åsikter om saker och då är det bra att höra vad de tycker.

Du bör även kolla på olika webbsiter och här på WN för jag har skrivit 100-tals inlägg här på WN om bokföring, där det finns massor av matnyttigt.

Summering:

- Blinfo-böckerna
- 2 oberoende rådgivare
- gamla inlägg på WN
- Andra webbsiter om bokföring
- Om inte det hjälper så ställ en ny fråga här på WN

Det är minst 6 källor till information som blir otroligt billigt jämfört med att lägga ut hela jobbet. Framförallt så blir du en bättre företagare när du lärt dig hantverket från grunden.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-18, 12:13 #2
Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2012
Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2012
Jag håller med dig där Conny, man ska inte snåla med kunskap. SEn tycker jag också att det kan vara nyttigt att veta hur bokföringen fungerar så att man helt enkelt får bättre koll på vad som händer i företaget rent ekonomiskt.
Legendarisk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017