FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är det med folk egentligen. Skapa er ett eget varumärke istället för att snylta på något som andra lagt ned flera år hårt arbete på att skapa!
Jag måste säga att jag blev ganska förvånad av att se att någon skapat en DF-site på klubb6.org. Tycker det är fruktansvärt dålig stil! Varumärkesskydd ansökt, sedan blir det UDRP. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Samma sak på klubb6.nu tydligen. Och samma person som ligger bakom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
va? 10tecken
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Lite nyfiken blir man nu. Kanske off topic men....
Om nån varumärkesskyddar efter att någon redan "snott" ett varumärke....hur funkar det då? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Eftersom jag kan visa på att jag registrerat de domäner jag har med det varumärket redan 2004 så räknas allt efter det som intrång om jag förstått det hela rätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kanske lite vilseledande rubrik. Det är väl inte DF som är besväret utan personen som rider lite på ditt varumärke.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det måste väl vara ett inarbetat varumärke i så fall? Har svårt att tro att det skulle gälla för andra än allmänt kända varumärken. Känns som det vore betydligt smidigare att kontakta DF-ansvariga här i Sverige vilka då rimligen borde agera mot personen.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett DF problem är det inte till att börja med så det känns lite lågt att följa pöbeln som finns här inne som ogillar DF. Håll dig till saken.
Snyltar du på alla sexklubbar som finns? Kan inte se hur du kan tycka äga dig rätten till ett sånt generellt namn. Känns mer som gnäll och Ingen namn du kanske borde söka patent på direkt. Lägger man "Flera års hårt arbete" kanske man också ska kosta på sig att regga de andra domänerna också så slipper man sånt här. Lite eget ansvar kan man kosta på sig som egen företagare. MVH R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Klart det är relaterat till DF. Så som man marknadsför DF, godkänner affiliates, så skapar man dessa problem. DF bryr sig inte vem som skapar konton, vilka domäner man använder mm. Så länge du har en domän, kan du skapa konto hos de och köra. DF skapar indirekt dessa problem, genom att inte ha en bättre granskning av sina affiliates och desss verksamhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
När man skapar DF sidor står det i röd text att man är personligt ansvarig för att inte göra intrång på andras varumärken.
Kanske skulle det stå reg.vrm. på sajter som inte vill bli namnkapade? Vissa namn kan väl inte registreras ens? Klubb6 är onekligen ett namn som är värt mycket pengar tack vare klubb6.se, ska bli intressant att se om nykomlingarna får vara kvar iaf ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|