FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Jag undrade ifall slumpmässiga deskription är bra eller dåliga i SEO perspektiv? ex, så jag till en och samma sida ca 10 olika descriptions, och låter de slumpa varje gång besökaren kommer till sidan. men från SEO perspektiv, är det bra ller dåligt? tacksam för svar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kan inte se några fördelar över huvud taget med att göra så, varför skulle du vilja ha slumpmässiga descriptions för? Och varför skulle de slumpas varje gång nån kommer till sidan, det är ju ingen besökare som ser din description ändå om de inte kommit in via någon sökmotor?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du har 2 olika descriptions som du vill alterneta med så kan du mäta vilkensom funkar bäst och hela tiden förbättrr aden som är sämst. Men 10 olika ser jag ingen vits med om du inte har en väldigt nog autvald målgrupp för var och en av dem. Men den slumpmässiga faktorn tror jag inte på i detta sammanhang. Däremot att för varje identifierad målgrupp alternera med A/B (som även kallas "split-run" i tidningtsvärlden).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
ConnyWesths förslag är bra om du ska undersöka vilken som konverterar bäst. När du hittat en bra meta-description finns ingen anledning att byta. Meta-description har minimal betydelse för din ranking.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|