FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, att framtiden förändras på vissa saker är väl så världen funkar. Men gå tillbaka och ändra i befintliga saker är som skriva om historien.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Visst! 2 sekunder, vad är det? För mig betyder det mycket. Den lilla snutten hör till.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men blandar du inte äpplen och kotletter!
1. Att man inte skulle ha pepparkakor i luciatåget berodde väl på att barnen valt andra sånger, eller? 2. Det är inte personer med andra trosåskådningar som är mest emot att ha religiösa andakter i skolan utan ateister och agnostiker (och en och annan liberal med klar trosåskådning). Jag förstår det efter att ha tvingats tillbringa mina första skolårs avslutningar i kyrka med en predikande präst. Under min gymnasietid deltog jag aldrig i avslutningarna eftersom de var i kyrkan med präst. Jag vill ha en konfessionslös skola med religionsundervisning utan religiösa inslag. Å andra sidan får kyrkor och andra trossamfund gärna ha sina ritualer men det ska hållas utanför den obligatoriska skolan. 3. När har nationalsången förbjudits? Vi har ju numera till och med en nationaldag och från 2005 är det en helgdag. Att nationalsången (eller ishockeysången som den ibland kallats) hörs mindre kanske beror på att vi inte haft så många idrottsframgångar på senare år. 4. Att Disney inte vill stå för stereotypa inslag i sina produkter är inget nytt - de har klippt tidigare. När det gäller dockan har de diskussioner jag hört från USA mest handlat om pedofili och jag tror att det är mer brännbart. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Sverige satsar varje dag på att svenskarna ska bli en minoritet i sitt eget land känns det som.
Snart är det väl rasistiskt att prata svenska.... Sverige landet som ska försörja hela världen och anpassa sig till alla andra kulturer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag vill minnas att det har varit på tapeten förut, men om det nu är Disney som klippt bort det så förstår jag inte varför folk håller på och blandar in "svensk" rasism i det (om det nu inte är Disneys svenska kontor (har dom ens något?) som gjort det).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Lite OT men Disney är ganska stora även i Skandinavien. De har ett kontor i Stockholm och till och med en egen butik i Köpenhamn.
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Personligen är jag inget fan av censur eller klippning, och tycker att dom kunde låtit den varit kvar. Men så har jag inte heller sett på Kalle Ankas julafton på ett par år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||