Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Sälja hemsidor - hur gör man?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-12-08, 00:19 #1
najjie najjie är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
najjie najjie är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
Standard Sälja hemsidor - hur gör man?

Har hållit på hur länge som helst, men bara för privat bruk och i utbyte mot tjänster till bekanta men har nu börjat smått till utomstående kunder med en så löjligt låg timpenning så jag vågar inte skriva det här.

Den första gick utan problem. Han la sig i ganska mycket och det var en hel del pill fram och tillbaka men jag tog timpenning för det och både han och jag blev riktigt nöjda.

Nu fick jag en till beställning med en del specialfunktioner från en väldigt trevlig kund, eller i alla fall är min kontaktperson det. Firman är ett AB med 4 anställda och en omsättning på 8 miljoner som i dagsläget har en hemsida från 90-talet.

Så jag la upp en exempelsida med funktionerna för att visa och se om det var så de hade tänkt. La ner en hel timme på designen för att visa lite vad jag jag hade tänkt med färger osv. Ringde henne och visade, sa att designen bara var en skiss och frågade vad hon tyckte om funktionerna och hur hon ville ha designen. Hon sa hon skulle fundera och ringa upp.

Sen fick jag ett mail som sa "nu är vi överens, vi vet inte om det är för att det bara är en skiss men designen ser gammal ut, så säg till om du inte kan leverera designen vi vill ha" och en länk till en hemsida som inte såg ut i närheten av det de visat förut.

Jag blev så paff så jag svarade bara och frågade vilka fler sidor de gillade. Vet fortfarande inte om jag ska göra en massa helt olika färdiga sidor så de får välja eller hur jag ska göra. Har verkligen ingen aning om vad de vill ha och det verkar som de ska ha ett personalmöte och vänta några dagar för varje liten fråga.

Hur är det vanliga tillvägagångssättet? Vill liksom inte lägga ner en massa onödiga timmar utan höra under arbetets gång om jag är inne på rätt spår.

Har för övrigt inte fått något svar av dem på ett par dagar och känner att om de går under jorden, ska jag fakturera dem för nedlagd tid? Kan man be kunder skriva på avtal innan?

Hur ska jag göra nästa gång för att undvika dessa problem?
najjie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017