FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Måste köpa en dator under detta år för att få kvitto, går priserna ner något under mellandagarna fram till nyår, eller kan man lika gärna köpa den denna vecka?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Mediamarkt brukar ha mer än 10% rabatt i mellandagarna men då bör du åka dit första readagen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad jag vet så brukar väl få sänka priset på just Mac och andra appleprylar? Men om någon gör det skulle jag tro det blir mediamarkt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för era svar
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Du skulle köpt förra fredagen hos Apple (Black Friday). Det är enda gången det brukar vara någorlunda rabatt på Apple produkter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Det är väl aldrig någon "rabatt" på Apple saker i regel? Med undantaget att dom säljer ut äldre modeller när nya är på väg in.
Dock så släpper dom sina produkter rätt tätt, har haft lite dålig tajmning detta året. Enda som inte kommit en ny precis efter jag typ köp är MBP 15" retina, men den köpte jag inte till mig själv utan gav bort i födelsedagspresent. Och då Iphone 5 då. Både köpt en imac, ipad 3 detta året nyligen, och kommer släppas nya ipad4 och nya imac i dec så. Fast inte sett att det blivit någon större prisskillnad på dom gamla ännu. Om man är ute att spara pengar köp via US som skickas från UK så sparar man en hel del pengar i vissa fall om man gör det rätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Elektronikkedjorna hade priskrig på Macbook Pros förra året inför julen. 8888 eller något sålde Mediamarkt 13" för. Vänta och se om det kommer något sådant erbjudande, annars brukar Mediamarkt ha relativt låga priser ändå jämfört med Apple Store tex.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Mediamarkt har ju lite random tycker jag, vet inte om et handlar om hur stort lager dom har kvar och det ska komma nyare modeller om några månader.
För köpte en MBP 13" där mitt i året under våren för kanske 1.5 år sedan som var lite rabatt emot Apple store. Dock några månader senare hade det släpps nyare modell, för köpte en MBP 13" som födelsedagspresent då till en annan. Men den nyare modell var rätt okej pris på med, av någon anledning så lyckas jag alltid ge bort nyare modell än jag lyckas köpa till mig själv bara. Sedan är väl frågan hur mycket dom kan tänka sänka den i mellandagarna, har du otur tar dom slut. Annars är väl risken du får trängas som en idiot när alla ska handla dom dagarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för infon.
Beställde från Electroworld, MacBook Pro med 13.3" Retina-skärm, drygt 18", så det svider.. men har ju en månads öppet köp ifall det skulle dyka upp något betydligt bättre erbjudande. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|