FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, har kollat igenom min avslutningsfrekvens från början av året och fram till 31 aug då var den 0,56% vilket jag tyckte var lite men efter 31 aug fram till nu har den sjunkit till 0,12%. Något borde ju ha hänt? Ska tillägga att klicken har ökat under perioden medan avsluten minskat? Helt ologiskt?
har ni några tips på vad man kan göra för att förbättra avslutsfrekvensen och hur man kan ta reda på om länkarna ens fungerar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Du bör testa dig fram, ständigt optimera dina landningssidor och förenkla vägen från besök till avslut. Börja med att läsa lite om A/B testing osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok, fast det här handlar ju från att dem klickar sig bort från min hemsida. Är ju svårt att göra något åt den optimeringen?
För att nämna ett exempel: Har en sida om Thailand (som är säsong nu) och skickar besökare till fritidsresors sida om Thailand och ingen handlar. Jag förstår ditt argument att arbeta on page men när jag väl skickat en besökare så kan väl inte jag göra något mer? Tycker det verkar väldigt lågt med 0,12%? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Problemet är vad det är för typ av besökare du har. Är det informationssökare eller avslutssökare? Har du redan information på din sida om Thailand är det ju inget vidare och skicka vidare besökaren till ännu mer information. Försök bygga upp till ett avslut på din sida och skicka sedan vidare besökaren till en lämplig landningssida hos fritidsresor, när besökaren är långt gången i sin beslutsgång.
Kortfattat exempel: 1. Information om Phuket (Sälj in resmålet!) 2. CTA! med fritidsresor. Kolla om du kan göra egen creative 3. Skicka besökaren direkt till färdig sökning om paketpriser till Phuket Jag misstänker att du skickar dina besökare hit: http://www.fritidsresor.se/resa/thai...n=vinter-12-13 Men du ska skicka dem hit: http://www.fritidsresor.se/boka-resa/SearchResult.aspx? (går inte att kopiera URL:en med variabler.) Detta är bara några åtgärder, det finns mycket mer du kan göra för att få upp konverteringen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Daniel tack för riktigt bra tips, det är precis som du säger, jag länkar till den sidan. Dock är det sidor om Thailand, och inte en destination så det blir svårt att länka till ett resemål.
Men min fundering hur konverteringsgraden kan minska så mycket de senaste månaderna mot resten av året. Det är ju nu folk borde vara intresserad att boka sina resor? Det handlar om 3 sidor, 2 av dem är MFA sidor som är väldigt nischade på sökord som "hitta billiga resor till Thailand" och sen en förklaring till hur man gör det med länkar till olika resebyråer, så det är ju inte bara en sida om Thailand och sen hoppas jag på att folk ska komma på att dem behöver boka en resa. Besökaren letar redan efter billiga resor. Dock kanske det inte fritidsresor man bokar med då utan flygresor eller mrjet kanske? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|