FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Att beslagta ett domännamn hjälper dessutom föga för att stoppa verksamheten...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Näe, precis, domänen är ganska irrelevant för de flesta av dessa bedragare.
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det riktigt bekymrande är att de amerikanska myndigheterna säljer dessa namn vidare, lite hux flux verkar det som.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kan staten få tillbaka lite pengar är det bara bra tycker jag. Polisen skrotar till exempel beslagtagna bilar vilket är ett helt onödigt slöseri. Det bör dock krävas ett ordentligt bevisunderlag för att få beslagta domänen från första början men det verkar det väl finnas i det här fallet. Jag är dock som sagt var också tveksamt inställd till att man ska kunna göra det.
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
att beslagta ett gäng pokernamn i världsklass och sedan se dem hamna i händerna på en advokat som är intimt förknippad med gamblingvärlden, på ett otransparent sätt dessutom, ser inte jag som något positivt. Möjligtvis om en rättvis och öppen auktion ägt rum.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det kan jag hålla med om. All myndighetsutövning bör vara så transparent det bara är möjligt.
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Alla ni har fel på många punkter.
1) En domän i sig kan aldrig vara olagligt 2) En domän är global, vilket betyder att innehållet kan vara lagligt i vissa länder. Så en domän bör inte kunna knytas till ett land utan bör vara gobal/internationellt. Precis som internationellt vatten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Man får nog räkna med att dom beslagtar domänen om den användts till något olagligt. De lär göra allt dom kan för att stoppa brottslig aktivitet och stänga ett domännamn försvårar ju såklart verksamheten. Sen kanske dom rent juridiskt inte får det i slutändan men när det sker tillslag så brukar dom ju ta rubbet och alla inblandade även om det så är någon gammal sommarvikare blir klassad som misstänkt och inkallad på förhör. Och skulle dom inte få beslagta domännamn så lär dom skaffa sig den möjligheten om det blir ett problem för dom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan har USA stängt ner domäner som inte ens legat i USA. Där server och personen inte ens varit i USA. Så det är väldigt grovt övertramp. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|