Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

När bör projektet generera pengar?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-07, 14:45 #11
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Nerix Visa inlägg
...Min site har en avvisningsfrekvens på 62% (högt?), vilket betyder att 38% av besökarna faktiskt återkommer till siten...
Inte så jätterelevant kanske, men min uppfattning av avvisningsfrekvens är att det inte har att göra med hur många besökare man har som återkommer till siten. Min uppfattning är att dom som ökar avvisningsfrekvensen är dom som inte gör något klick på sidan alls.

Dvs dom som surfar till sidan på ospecificerat sätt (google, inlänk osv) men när man väl är på sidan så antingen stänger man webbläsaren eller klickar på tillbaka-knappen innan något klick på någon länk på siten internt har skett.
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-08, 12:34 #12
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av gregoff Visa inlägg
Inte så jätterelevant kanske, men min uppfattning av avvisningsfrekvens är att det inte har att göra med hur många besökare man har som återkommer till siten. Min uppfattning är att dom som ökar avvisningsfrekvensen är dom som inte gör något klick på sidan alls.

Dvs dom som surfar till sidan på ospecificerat sätt (google, inlänk osv) men när man väl är på sidan så antingen stänger man webbläsaren eller klickar på tillbaka-knappen innan något klick på någon länk på siten internt har skett.
Jag har uppfattat avvisningar var ade tillfällen när besökaren kommer till en sida och lämnar webblatsen utan att vare sig klicka på någon ytterligare intren sida elelr annons, dvs besökaren tycker sidan var helt fel alternativt gav den information som besökaren sökte direkt utan att besökaren behöver klicka sig vidare.

Jag misstänker att Google använder den informationen för att bedöma kvaliteten på SERPen och det kommer därför i längden att påverka vilka sidor som presenteras hägst upp i SERPen.

Google tar ju även hänsyn till om man som besökare på Google klickar på en länk längre ner i listan än den första. Så man anpassar vilken sortering det blir.

Väljer man att klicka på den översta länken och sedan klickar sig vidare på webbplatsen så visar det att Google har värderat sidorna rätt och det ger pluspoäng för algoritmen och de vikter man använt.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-09, 16:41 #13
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ok, du har en matematisk modell och du vill veta om den har något empiriskt förklaringsvärde. Den hypotes-deduktiva modellen bygger på att du testar din modell i praktiken - om den kan förutsäga resultatet av ditt försök så har du en teori som kan testas vidare för att se om du har några dolda variabler (vilket du med all säkerhet har).

Det du vill göra har tusentals andra försökt med före dig. Som redan påpekats så är funktionen volym/kvalitet okänd, och i alla händelser inte linjär utom möjligvis lokalt. Att du har ett visst CTR/CPM vid en viss tidpunkt och en viss volym gör inte att du kan extrapolera och tro att din CTR/CPM ska vara densamma ett år senare med den 10-dubbla volymen. Det KAN vara så, men mest sannolikt inte.

Marknadsföring är till stor del trial and error, och det handlar om att agera på rätt marknad.
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017