FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hamnat i en knepig sits. Har ett subdomän hos Binero med en sida liggandes, behöver denna. Kan inte komma åt mappen den ligger i genom FTP, vilket är konstigt - når endast huvuddomänen.
Nåväl, försöker nu fetcha dessa filer. Har lagt upp detta PHP-skript på huvuddomänen, vilket jag tycker borde fungera. Kod:
<?php $doman=$_GET['doman']; $file = '/var/www/vhosts/'.$doman.'/static/img/logo.gif'; echo "Start"; if (file_exists($file)) { echo "Found"; header('Content-Description: File Transfer'); header('Content-Type: application/octet-stream'); header('Content-Disposition: attachment; filename='.basename($file)); header('Content-Transfer-Encoding: binary'); header('Expires: 0'); header('Cache-Control: must-revalidate'); header('Pragma: public'); header('Content-Length: ' . filesize($file)); ob_clean(); flush(); readfile($file); echo "Done"; exit; } else echo "<br>Hitta inget"; ?> De subdomäner som jag sett har mappar som heter subdomän.huvuddomän./se/com/etc Men denna verkar inte ha det. Någon som kan logga in på binero och kika? Någon som ser något fel i koden? Fungerar om jag anger huvuddomänen som 'doman'. Tack |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför inte bara kontakta Binero och få det löst istället för att försöka med kreativa lösningar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Deadline med kund denna morgon, kunde inte vänta till 08.00. Men det ordnade sig, kom inte på någon lösning till mitt problem utan mötet med kunden sker senare under dagen istället. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|