FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Min sambo kunde ha dött inom 15 minuter, fast jag förstår att en obildad person som du skulle dra en sådan slutsats som du har gjort. Ägna 1-2 minuter till att leta parkeringsplats när den livs viktigaste personen i mitt liv var i livsfara? Gör alla oss på forumet en tjänst och läs igenom det du skriver 15 gånger innan du trycker "skicka svar" för du skämmer ut dig! Att det är viktigt med platser utanför akuten stämmer, men bilen var inte ens i närheten av i vägen för någonting, så det resonnemanget håller ej. Om bilen hade stått i vägen för ambulanser och dylikt så förstår jag er, det hade varit väldigt fel och då hade jag förstått boten. Har dock talat med polisen och det verkar som att de ska återbetala mig p.g.a. omständigheterna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Han kan ju omöjligt veta din historia. Tror du verkligen så gott om människan? Att om man införde att det inte gick att få parkeringsböter på sjukhus så skulle ingen missbruka det? Ungefär som att ingen felparkerar på handikapps-platser... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
När vi ändå pratar om felparkeringar, folk drar sig för att parkera på handikapp-platserna men det är tydligen helt OK att parkera på familjeplatserna. Jag vet inte hur man gånger jag svurit över att folk utan någon som helst egen familj parkerat där för det är nära ingången medans man själv fick parkera långt ute på parkeringen med småbarn i baksätet pga. dessa idioter
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hade någon nära anhörig till mig varit nära döden men överlevt hade jag med glädje betalat bötern. Tänk vilken underbar känsla att få ha den man älskar kvar. Men klart man kan känna sig sur på att man får böter i detta läget också, men då blir det en kamp mot väderkvarnar. Tid slösas på detta när du kunde umgåtts med sambon eller skrivit en fin kärleksförklaring till henne.
Dm:a ditt bankkonto så betalar jag bötern om du slutar tänka på det och slösa tid, ok? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Parkeringsvakterna får ta mycket skit bara för att de gör sitt jobb. Jag kan vara missnöjd mot parkeringsvakter för att de har lappat mig, men jag skulle aldrig gå till personangrepp eller klanka ner på någon yrkesgrupp. Jag har ju bevisligen gjort fel, eftersom de gör sitt jobb. Personligen tycker jag det borde vara mer vakter som lappar på sjukhusen. Folk ställer sig vart de vill för de tror att de har rätt att stå där. En vacker dag åker man kanske själv ambulans och de kommer inte åt akutintaget för att en smarting har ställt sig i vägen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om man bortser från just Sjukhus, så är det väldigt svårt hitta parkering på många ställen.
Så det kan ju vara ekonomiskt värt parkera fel för vissa och ta dom kostnaderna. Diplomat parkering stil. Sedan är vissa p-vakter extrema, mäter med sina fötter om man parkerat några cm fel eller inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Edit: Jag var mest lite småirriterad och berörd av händelsen så det blev att jag tog ut det på boten istället. :P Men so du säger Dan så är det en väldigt bra investering. ![]() Min far har tydligen varit i kontakt med polisen utan att jag bett honom om det, och de ska återbetala hela beloppet. Så med tanke på omständigheterna var jag juridiskt berättigad att parker så som jag gjorde. Som jag förklarade innan så behövdes jag där inne då läkarna inte kände till hennes starka allergi alls, och hon kunde inte tala för sig själv. Jag fick vid flera tillfällen tillkalla läkarna där inne så att de kunde ge henne adrenalin mm. De var nämligen inte närvarande hela tiden av förståeliga skäl så jag var till stor hjälp där inne. Senast redigerad av Lancelot den 2012-11-11 klockan 12:17 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Senast redigerad av Lancelot den 2012-11-11 klockan 12:10 |
||