FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för alla synpunkter. Vi är nog lite för mesiga för att göra en sak av detta så vi valde att ta bort rabattkoderna. Om det är någon annan som hamnat i liknande situation och valt att gå den andra vägen så vore det intressant att höra utfallet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det hänger ihop, för upphovsrätten ägs av varumärket.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Yes, ska försöka förklara hur jag menar.
Vi tar min sons favoritfilm: Cars 2 Cars 2 är ett varumärke som ägs av ett annat varumärke, Disney som ägs av The Walt Disney Co. Disney är ute efter att skydda sin kassako Cars varumärket (filmer, leksaker, kläder osv) lika mycket vara sig det är upphovsrättsbrott eller varumärkesintrång. Så jag tror om The Piratebay målet hade handlat om varumärkesintrång istället för upphovsbrott men i samma omfattning så hade böterna blivit lika skyhöga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Så du menar att TPB gjorde varumärkesintrång genom att låta Cars 2 länkas från deras sajt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nej.
Jag menar att WD Co är lika måna att skydda sitt varumärke som det är att skydda sig mot copyright brott och de har lagen på sin sida, även i Sverige. Vare sig det gäller varumärke eller copyright. Så det är naivt att tro att bara för vi bor i Sverige att domstolar skall vifta bort stämningar om varumärkesintrång. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
Det är ju dock inga problem att tex registrera och använda domänen cars2.se även om det skulle vara ett varumärke. (Cars är registrerat varumärke av Disney, men vi bortser från det just nu) Detta eftersom det är skyddat i klasserna 3, 9, 14, 16, 20, 21, 24, 28, 29, 30, 32, 41 samt Wienklassererna 240115 240120 Det är exakt därför som Disney inte kan ha synpunkter på att det finns kläder som heter Cars. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|