Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

I vilken stadie sälja sin blogg

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-10-21, 14:14 #1
alfakrull alfakrull är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2012
Nykomling

Standard I vilken stadie sälja sin blogg

hej alla medlemmar

Jag har för närvarande ett fler tals sajter inom olika segement och vill så smånigom sälja en del av sajterna.

Inkomst mässigt så är de stabila

Att föra över besöks statestik har jag börjat med igår.

När ungefähr är det lämpligt att sälja sajten och vilken pris kan jag tänkas ta för sajten?

OBS, inkomsterna är runt 900-1200KR per månad på EN ENDA annonsör. (affiliate sajt).

Vill gärna få ledtråd om hur prissättningen kan ske och när det är lämpligt att sajten säljs.
alfakrull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-21, 14:40 #2
Jesper Ribackas avatar
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av alfakrull Visa inlägg
hej alla medlemmar

Jag har för närvarande ett fler tals sajter inom olika segement och vill så smånigom sälja en del av sajterna.

Inkomst mässigt så är de stabila

Att föra över besöks statestik har jag börjat med igår.

När ungefähr är det lämpligt att sälja sajten och vilken pris kan jag tänkas ta för sajten?

OBS, inkomsterna är runt 900-1200KR per månad på EN ENDA annonsör. (affiliate sajt).

Vill gärna få ledtråd om hur prissättningen kan ske och när det är lämpligt att sajten säljs.
Vad jag vet så brukar ett rimligt pris på en affiliate sida vara det man drar in på ett år. Sen så spelar domännamn och utseende på sidan lite roll också.
Jesper Ribacka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-21, 15:04 #3
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av 456Rainman Visa inlägg
Vad jag vet så brukar ett rimligt pris på en affiliate sida vara det man drar in på ett år. Sen så spelar domännamn och utseende på sidan lite roll också.
Tack för svar !

Men om sidan har funnits i 5-6 månader och inkomst har funnits sedan 2-3 månader. Vad ska man då utgå ifrån?
Oläst 2012-10-21, 15:26 #4
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Det är nog ingen omöjlighet att få 10,000 för den, men om den bara genererat inkomster i ett par månader skulle jag (som presumtiv köpare) knappast förlita mig på nämnda inkomststatistik. Oftast krävs statistik över en längre tidsperiod, gärna ett helt år. Inte minst om det finns någon "säsongsbetoning" involverad i produkten/tjänsten.

Eftersom det bara är en enstaka affiliate, är det ju en viss risktagning att köpa en sådan sajt, om denne skulle dra sig ur, deras kampanj förändras eller om intresset för deras deras produkt skulle dala. Men eftersom jag inte vet inom vilka segment sidorna är, eller vilken affiliate du åsyftar blir det svårt att ha konkreta åsikter.

Sälja gör man klokast när en sajt "är på topp". Leverera många och riktigt bra poster/inlägg och sälj när du ökat antalet besökare rejält. De flesta föredrar att köpa "framgångssagor", inte sådant som börjat dö ut, eller dala besöks och inkomstmässigt (undantaget vissa riskkapitalister).

Det är i varje fall mina reflektioner och tips.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-21, 17:03 #5
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Det är nog ingen omöjlighet att få 10,000 för den, men om den bara genererat inkomster i ett par månader skulle jag (som presumtiv köpare) knappast förlita mig på nämnda inkomststatistik. Oftast krävs statistik över en längre tidsperiod, gärna ett helt år. Inte minst om det finns någon "säsongsbetoning" involverad i produkten/tjänsten.

Eftersom det bara är en enstaka affiliate, är det ju en viss risktagning att köpa en sådan sajt, om denne skulle dra sig ur, deras kampanj förändras eller om intresset för deras deras produkt skulle dala. Men eftersom jag inte vet inom vilka segment sidorna är, eller vilken affiliate du åsyftar blir det svårt att ha konkreta åsikter.

Sälja gör man klokast när en sajt "är på topp". Leverera många och riktigt bra poster/inlägg och sälj när du ökat antalet besökare rejält. De flesta föredrar att köpa "framgångssagor", inte sådant som börjat dö ut, eller dala besöks och inkomstmässigt (undantaget vissa riskkapitalister).

Det är i varje fall mina reflektioner och tips.
Tack för svaret !

Självklart är inte tanken att sälja en sådan webb sida för 10 000kr, utan tanken är att sidan ska få leva vidare och samtidigt genrera inkomster åt din nya ägaren. Snarare 5 000kr än 10 000 skulle jag tro !

För övrigt så använder jag bara oftast double.net och i vissa fall även affiliator. Anledningen är att jag inriktar mig på "clicks" kampanjer.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017