FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vilka programmeringsspråk lockar dig mest? | |||
Java |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 8.00% |
C# |
11 | 22.00% |
Javascript |
4 | 8.00% |
C++ |
0 | 0% |
Html |
0 | 0% |
Xml |
0 | 0% |
PHP |
27 | 54.00% |
C |
4 | 8.00% |
Antal röster: 50. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag ställer samma fråga till WNs läsare som Computer Sweden ställde i sin undersökning publicerad 2012-10-16.Denna fråga ska du bara besvara om du jobbar med systemutveckling i något av de uppräknade språken.
Vilka programmeringsspråk lockar dig mest? Senast redigerad av Conny Westh den 2012-10-16 klockan 18:43 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ruby (finns ju dock inte med
![]() Varför ligger den här tråden under "Nyheter"? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Jag tog bara med de programspråk som listades i artikeln i Computer Sweden då jag tycker det skulle vara intressant att se skillnaden jämför med tidningens resultat. det finnsmassor av programspråk som inet är med, så Ruby är inte särskilt diskriminerat utan alla andra "programspråk" är lika diskriminerade....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Lite märkliga alternativ. Vem skulle välja mellan XML och C#?
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Svårt att välja. Jag brukar välja programmeringspråk beroende på uppgiften då jag kan de flesta rätt bra, och måste då säga att en sånhär fråga generellt sätt bara är löjligt.
De absoluta favoriterna som jag helst jobbar med är C# samt PHP, men på sina egna sätt. För egna projekt tycker jag om PHP då det är mycket enklare att skapa stora pengar på webben, men kundprojekt (såsom adminverktyg etc) föredrar jag C# då det är mycket enklare och roligare att arbeta i. Pengar vs "Nöje". Får jag bara välja ett blir det C#. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Personligen är jag väldigt förtjust i C# och Javascript men på lite olika sätt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Jag använde samma förutsättningar för svarsalternativen som i CS-artikeln. Jag håller med tartaren om att det inte går att välja mellan XML och C# eftersom XML inte är ett "programspråk" enligt min definition i alla fall, men sån var artikeln.....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om man tycker html, xhtml eller xml är ett programspråk är man knappast systemutvecklare.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Lockar mig mest på vilket sätt?
Är det det språket som jag jag önskar att jag kunde mest? I så fall är det antingen Node.js eller Ruby. Eftersom Ruby saknas valde jag JavaScript i omröstningen. Som bakgrund programmerar i stort sett enbart i PHP och Javascript just nu, men har goda kunskaper Java och kan lite C#. Senast redigerad av pelmered den 2012-10-25 klockan 12:02 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|