Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Butik Tradera..?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-10-16, 15:57 #1
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2006
Flitig postare

Standard Butik Tradera..?

Smart idé eller inte?

Tänkte som komplement tioll vanlig webshop och för qatt nå ut till fler kunder. Dom har ju 2000 artiklar för 8000:- per år, och en avgift för varje försäljning. Tänkte oi så fall bara spegla shoppen och köra fast pris på allt, synpunkter?
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-16, 17:19 #2
Tob Tob är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2010
Tob Tob är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2010
Det beror på vad för typ av produkter du säljer skulle jag säga. Säljer du saker som folk vanligtvis inte går in på tradera för att söka efter så är kanske inte Tradera är ett bra alternativ för dig.

Men om du säljer prylar som sladdar, laddare till elektronik, kläder eller liknande som folk faktiskt använder tradera för att söka efter så kan det vara en idé att kika vidare på om det blir värt det för dig i slutändan.

Säljer man exklusiva soffor eller konstverk och har väldigt hög marginal kanske det räcker med ett köp om året för att ta igen årskostnaden.
Tob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-31, 18:03 #3
Flitig postare

Flitig postare

Så är Tradera något att ge sig in i för ett serilst företag som säljer tex. fotoutrustning? Elle rär det bara struligt och kräver en massa arbete? Jag tvekar för att tradera för mig mest framstår som en budgivningssite, med begagnade produkter, privata säljare. etc.

Någon som har erfarenhet av hur det funkar med en hemelektronbikbutik där, dvs. att man bara för över hela sortimentet dit, utan budgivning etc.?
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-31, 23:39 #4
FredrikGust FredrikGust är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2012
FredrikGust FredrikGust är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2012
Om man klarar av prispressen som råder på Tradera är det en kanal där du har mycket goda möjligheter till många avslut. Nya produkter blandas med gamla, originalprodukter med piratkopior och företag som betalar skatt, tull och moms konkurrerar med dropshippers som levererar från utlandet.

Har gjort några försök till försäljning på Tradera och övervägde ett tag att skaffa butik för exponeringens skull, men ser det nu som en kanal för annonsering. En kanal som funkar riktigt bra för att driva trafik till den egna butiken (även om man som icke-traderabutik inte får länka till sin egen butik)

Just i mitt segment får jag ut ungefär halva inköpspriset som slutpris på auktionerna. På fastpris säljer ingenting, då man kan köpa motsvarande noname med dropshipping från utlandet till en bråkdel av priset. Har aldrig drabbats av att en auktion blivit utan bud.

Hittar man däremot rätt produkt som folk aktivt söker efter på Tradera med en blandning av auktioner och fast pris så tror jag man kan pressa upp priset lite och framför allt få bra volym.
FredrikGust är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-01, 15:39 #5
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar

Reg.datum: Jan 2008
Tradera är ett moras av illegala produkter, moms-/skattesmitare och piratkopior. Jag skulle kunna sälja där, men väljer av princip att avstå, eftersom Tradera låter olaglig handel fortgå, trots att man är medvetna om problemet.

Den dagen Tradera städar upp i dyngan, så att man kan konkurrera på lika villkor så kanske det blir intressant.
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017