FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kunde inte hålla mig.
Saknar ibland dessa onödiga tokiga sidorna som fanns förr! http://onemillionsmileys.com Men hur får jag sidan att bli mindre "tung"? Det gick aningen bättre när jag lade dessa en miljon smileys i en iFrame. Filen är dock 12.000 kb! Går det att få ner storleken på något sätt? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Gör smiley till en bild, sätt den som bakgrund, och räkna ut hur stor div du behöver för att rendera ut en miljon smileys.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Är det verkligen en miljon stycken nu? ;-) Borde det inte vara sexton gånger fler? Nä, jag har inte räknat, kollade bara koden...
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
nu är det bara 1mille/16 st smileys...
.. jag har för mycket fritid ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men om man ändrar bilden till 10px. 800px / 10 px = 80st bilder per rad. 12500 rader á 80st = 1 000 000 st. Alltså borde höjden bli: 12500 rader x 10 px = 125.000 px? ![]() 125000 / 10 px = 12 500 st rader. 12500 rader x 80st bilder = 1 000 000. ELLER? ![]() Vafan... hehe |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Fick det bekräftat av mitt otroliga mattesnille till vän.
Nu skall det stämma ![]() Tack Captain för att du upptäckte detta! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ingen orsak,
Nu ser det bättre ut... ;-)