Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Efterlyses: Webhotell med respekt för kunden

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-23, 08:09 #1
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Standard Efterlyses: Webhotell med respekt för kunden

Hej,
Jag tar tacksamt emot tips på webhotell som har för avsikt att respektera sina kunder, som inte ljuger om deras planer för framtiden och som inte kör med oärliga försäljningsknep. Jag kräver inte att de skall sia om framtiden i flertalet år men har de redan fattat beslut att inte stödja ett programspråk fullt ut så vill jag veta det redan innan jag gör mig allt besvär med att flytta ett 20-tal siter.

Jag behöver en windowsmiljö som verkligen är en windowsmiljö. Inte en windowsmiljö på pappret som tar ett par varv i en linuxbaserad lastbalanserad miljö som den på Binero som ställer till det för classisk asp-kod. Jag kan till och med tolerera en laddningstid på 2-3 sekunder så jag behöver ingen lastbalansering på mina fjuttiga siter. 5 min som det är på linuxbaserade lastbalanserare för asp-kod är dock inte acceptabelt.

Jag behöver även MSSql server som jag kan komma åt via sql server management studio eller annat likvärdigt verktyg för import/export av tabeller.

Jag behöver supportpersonal som är sanningsenliga och som svara på dina frågor och att man kan lita på svaret. Inte några som gissar vad de skall säga för att man skall vara nöjd allt från några timmar till några månader när man själv kommit på att de ljugit, allt beroende på hur kunnig man är som kund.

Har hotellet en väl fungerande kontrollpanel så är det bra men inte nödvändigt. Det är inte nödvändigt med något lull-lull egentligen, herregud jag kan lägga upp mina siter själv direkt i servern om så vore. Det viktigaste är att jag kan lita på att de som tar betalt för att sköta sitt sköter sitt så sköter jag mitt och betalar mina fakturor.

Ni behöver inte föreslå dedikerad server eller något sådant då jag inte vill syssla med säkerhet, programvaror, backupper, virusskydd eller annat sådant som andra trycker är himmelriket att pilla i. Jag vill skriva min kod, ägna mig åt den sortens problemlösning och pilla i designen. Jag vill känna mig trygg med att mina siter funkar om jag gjort min grej och jag vill veta att, om jag kontaktar supporten så får jag hyfsat snabbt svar (inom ett dygn) och sanningsenligt svar.

Tacksam för förslag för nu måste jag tyvärr flytta igen. Andra gången på 1,5 år.

//Charina Nilsson
Nilsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-23, 09:12 #2
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Du skrev att du inte ville ha egen server, tyvärr. Jag skulle verkligen rekommenderat en virtuell server för dina krav. Eftersom utvecklingen ser ut som den gör så kommer du nog få svårt med din klassiska ASP vart du än flyttar.

Du behöver en leverantör som kör allt på samma server så FS-Data kanske skulle vara nåt?
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-23, 09:21 #3
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Du skrev att du inte ville ha egen server, tyvärr. Jag skulle verkligen rekommenderat en virtuell server för dina krav. Eftersom utvecklingen ser ut som den gör så kommer du nog få svårt med din klassiska ASP vart du än flyttar.

Du behöver en leverantör som kör allt på samma server så FS-Data kanske skulle vara nåt?
Vad behöver man ta 'ansvar' för när man har en virtuell server och har du något att rekommendera som jag kan titta på?

//Charina Nilsson
Nilsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-23, 09:34 #4
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
FS-data är inte att tänka på, deras support är öppet urusel, som jag i dagsläget kan tycka är bättre för där skulle jag inte ens fundera på att lägga mina siter. Ärligare och mer arbetsbesparande för mig alltså.

City Networks? De har åtminstone hyfset att skriva ut att deras cms ligger endast på Linux och att asp endast ligger på windows. Kan man tro att det är så då? Har någon erfarenhet av att man skall ändå underförstått att man hamnar på en Linuxserver om man beställer ett windowskonto. Har annars hört bra om City Networks här på Wn, någon som har synpunkter?
Nilsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-23, 09:55 #5
Titusbramble Titusbramble är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 156
Titusbramble Titusbramble är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 156
Hetzner.de är riktigt bra. Nu har vi förvisso vår egen server där men på över ett år har vi inte haft ett enda problem som inte varit på grund av oss själva. Stabilt och billigt
Titusbramble är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-23, 11:29 #6
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
Vad behöver man ta 'ansvar' för när man har en virtuell server och har du något att rekommendera som jag kan titta på?

//Charina Nilsson
En virtuell server fungerar exakt likadant som en fysisk och den ska behandlas därefter.

CN kör samma kontrollpanel som Binero. Hur uppsättningen med deras virtualisering ser ut vet jag inte. Jag tror inte de kör "fysiska" servrar i alla fall.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-23, 13:55 #7
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Det bästa tipset jag kan komma med är att hitta någon "källarskrutt", alltså någon som har 2-3 servrar som de pysslar om och som tänker fortsätta med det.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-23, 14:08 #8
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Charina, ta ett snack med KristianE i PM och fråga vad han kan erbjuda dig. Han verkar kunnig som tusan och det verkar som han vet vad han snackar om. Tjänar du åtminstone mer än 300 kr i månaden på dina sidor så kan det vara värt det.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-23, 17:26 #9
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag har haft http://www.Sajthotellet.com (Tel 0771-319 319) i ca 7 år och de har funkat bra.

De erbjuder från 1 GB konto för 720 kr + moms per år. Fritt antal subdomäner, obegränsat antal mejlkonton (så länge det ryms inom din disc quota).

De har en enkel kontrollpanel där du kan styra det mesta själv. Multipla domäner på ditt eget konto, du kan lägga upp flera login, ha MSSQL-server-databas m.m.

Supporten ar dock blivit sämre sedan Jonny gick vidare till annat. Men kräv att få prata med Jonas Söderblad som är bossen där, honom får du alltid raka och ärliga svar av, de andra tomtarna i supporten är inget att lita på. Men Jonas ger alltid raka och ärliga svar och det är han som bestämmer hur det ska vara.

Jag har sett att supportpersonal (first line support) alltid svarar att "det går inte" när det egentligen beror på att de inte vet. Så gör även tomtarna på Binero och på alla andra ställen. Det enda sättet att komma runt det är att prata med de mest kompetenta teknikerna och aldrig ge sig förrän man får en lösning på sitt problem, det är i vart fall min erfarenhet.

Jag måste dock säga att min erfarenhet är att Jonas (och tidigare Jonny) på Sajthotellet lyckats lösa alla de problem jag upplevt, men man måste tränga igenom filtret med tomtarna i firt line support, så man får stå på sig lite (men så är det på alla webbhotell jag använt även f.d. Dataphone, Binero, Crystone, ...).

Jonas basar även för Admax.se men det kostar lite mer, men du kan ju kolla vad de kan erbjuda dig.

Jag vet att Binero har ett helsjukt sätt att koppla upp sig med Management studio, då de lägger beslag på den lokala ipn 127.0.0.1 men jag vet inte hur Sajthotellet gör för jag har inte själv kört MSSQL hos dem.

Senast redigerad av Conny Westh den 2012-09-23 klockan 17:37
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-23, 21:29 #10
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Klassisk ASP är ett problembarn för de som bedriver shared hosting (mao. webbhotell). Därför är det enda vettiga, men dyra, alternativet att hyra en vps med managed hosting. Du kan få det från c:a 795:- / månad.

Senast redigerad av Westman den 2012-09-23 klockan 21:32
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017